mann og barn studerer blomster

Foto: Thor Østbye

Aktiviteter i naturen

Naturvernforbundet ønsker at så mange som mulig skal oppdage og bli glad i naturen. Derfor har vi undervisningsopplegg for skoler og aktiviteter for hele familien ute i naturen. Vi arrangerer også naturgledeturer over hele landet

Særlig ønsker vi å nå barn og unge med naturglede og naturkunnskap. Ønsket er at nye generasjoner skal se verdien av og dele gleden ved naturen. Vi ønsker at barn skal utvikle en stolthet over Norges natur gjennom kunnskap og kjennskap. Sammenhengen mellom en rik og mangfoldig natur, kunnskap om og bruk av denne er viktig for alle både oss og kommende generasjoner.

UNDERVISNINGSOPPLEGG AKTIVITETER I NATUREN

For deg som vil ta vare på naturen finnes det mange enkle tips til hva man kan gjøre. Alt fra å snekre fuglekasser til småfuglene til å rydde strender som tar vare på livet ved kysten.

Bor du i Oslo eller Akerhus finnes det hefter til spennende aktiviteter du kan gjøre i ditt nærområde her

Hva gjør vi - til nett

Hva gjør vi?

Naturvernforbundet jobber over hele landet for å ta vare på naturen. Våre fylkes- og lokallag kjemper for å ta vare på de lokale naturperlene, der du bor.

Hva mener vi - nett

Hva mener vi?

Det er naturen som gjør at det går an å leve på jorda. Den gir oss ren luft, rent vann, medisiner, mat og unike opplevelser.

Hva kan du gjøre

Hva kan du gjøre?

Naturvernforbundets 20 000 medlemmer gjør en forskjell. Men vi trenger flere. Dette gir oss mer gjennomslag for de gode løsningene