Aktuelt og nyheter:

• Bryggen

Er du utadvent og på jakt etter gode løsninger?

13.08.2014

Naturvernforbundet Hordaland søker en relasjonsbyggende, engasjert og kunnskapsrik prosjektkoordinator i Bergen.

• Bergen - bra

Velkommen til et høstprogram utenom det vanlige

12.08.2014

Det regner ute, men hva gjør vel det når man kan se frem til en høst full av spennende aktiviteter? Når Hans Majestet Kong Harald V skal gjeste oss, kan vi si med hånden på hjerte at det er et høstprogram utenom det vanlige. Her kommer en foreløpig oversikt over det vi har i vente.

• Energimerking

Gratis energimerking

Bor du i Bergen kan du i få energimerket boligen din av studenter fra høyskolen i Bergen helt gratis.

• Koldalsfossen

Ny småkraftpakke i Kvam, Fusa og Samnanger

01.07.2014

Forum for Natur og Friluftsliv (FNF), som er ein paraplyorganisasjon for Naturvernforbundet, Turlaget og Jeger- og Fiskeforbundet i Hordaland, har skrive høyringsuttalar til åtte av dei 12 småkraftverka i den nye småkraftpakken i Kvam, Fusa og Samnanger. Fristen gjekk ut 30. juni, og Norges Vassdrags- og Energidirektorat (NVE) skal no vurdera kraftverka og koma med tilråding til Olje- og Energidepartementet. I Folgefonnpakka fekk halvparten av konsesjonssøknadene avslag, og Naturvernforbundet Hordaland håpar at det blir like bra resultat i «Kvammapakko».

• Illustrasjonjubileumsbok

Støtt jubileumsboka og Naturvernforbundet Hordaland

25.06.2014

Du kan være med å støtte utgivelsen av jubileumsbok om Naturvernforbundet Hordalands stolte historie og komme med på gratulasjonslisten i boka.

• Løa(1)

Naturlig onsdag: Bygg med vett

23.05.2014

Svært mange har fått med seg at det er positivt for miljøet å spare energi i huset, men hvilken betydning har det egentlig hva huset er bygget av? Onsdag 4. juni 2014 kl. 19:00 kommer Maren Esmark, generalsekretær i Naturvernforbundet og arkitekt Espen Folgerø til Litteraturhuset i Bergen for å gi svar.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Annonse

Naturvernforbundet Bergen og Hordaland, Postboks 1201 Sentrum, 5811 Bergen Besøk: Bryggen 23, Jacobsfjorden 3. etasje på Bryggen i Bergen Tel: 55 30 06 60 Fax: 55 30 06 50 E-post:  Videotelefon:

Naturvernforbundet nasjonalt: Grensen 9 B, 3. etasje, 0159 Oslo fax: 23 10 96 10 fax: 23 10 96 11 web:naturvernforbundet.no Videotelefon:

Friends of the Earth International, Box 19199, 1000 gd Amsterdam, The Netherlands tel: + 31 20 622 1369. fax: + 31 20 639 2181 web: foei.org/