• Bli aktiv!

Vi har grupper med frivillige som jobber med klima og transport, bygg og energi og naturmangfold. Noen skriver for Naturvest og hjelper til på arrangementer.

• Hordaland

Sosialt og faglig på Naturlig onsdag i Bergen

Se hva som skjer i 2016

12.01.2015

Det er mange spennende ting å være med på i Naturvernforbundets regi. Vi kan avsløre et spenndende program for Naturlig onsdag, lærerike utflukter gjennom Den naturlige skolesekken, Naturvernforbundet gjør det stadig lettere å bli energismart, og vi håper å kunne fortsette å spre Naturglede i Hordaland. Aktiviteter lanseres fortløpende - så følg med!

Øystesetreff

Nytt nummer av NaturVest!

06.10.2016

Les hvorfor vi støtter vern av Øystesevassdraget, hvordan vannkraftutbygging blir tillatt tross store naturverdier, og hvordan klimakamp er en kulturkamp.

Oil_Rig
Innlegg:

Er Norges klimapolitikk bedre enn Trumps?

16.11.2016

Mange fikk seg et sjokk da Donald Trump vant. I kampen mot klimatrusselen er det mange som frykter full stopp i den amerikanske innsatsen når klimafornekteren Trump tar over roret. Men er den norske klimapolitikken egentlig så mye bedre enn den vi frykter fra Trump?

Synnøve sykler (1 of 1)

Vil hjelpe ungdom å ta gode reisevalg

19.08.2016

Nesten en tredjedel av de som låner elsykkel i en uke gjennom provekjore.no endrer reisevaner. Nå vil Naturvernforbundet Hordaland satse på ungdom. Les omtalen av prosjektet i Bergens Tidende 11. august 2016.