• Hordaland

Bergen - bra

Velkommen til et høstprogram utenom det vanlige

12.08.2014

Det regner ute, men hva gjør vel det når man kan se frem til en høst full av spennende aktiviteter? Når Hans Majestet Kong Harald V skal gjeste oss, kan vi si med hånden på hjerte at det er et høstprogram utenom det vanlige. Her kommer en foreløpig oversikt over det vi har i vente.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.