• Bli aktiv!

Vi har grupper med frivillige som jobber med klima og transport, bygg og energi og naturmangfold. Noen skriver for Naturvest og hjelper til på arrangementer.

• Hordaland

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.

Karbonavgift til folket / Karbonavgift til fordeling

Ressursside om KAF

Karbonavgift til fordeling eller Karbonavgift til folket (KAF) – velg hvilken betegnelse du ønsker. Konseptet er uansett det samme som på engelsk kalles Carbon Fee and Dividend. Naturvernforbundet har vedtatt en landsmøteuttalelse om KAF, og vi har publisert noen artikler om emnet. Her lister vi noen egne og noen eksterne ressurser og nyheter for deg som ønsker å vite mer om dette forslaget. Naturvernforbundet går ikke god for alle synspunkter som hevdes i eksterne ressurser.

29649683123_ec8a234193_o

Les om Naturskattejakt i Hordnesskogen!

Søndag 2. oktober 2016 inviterte Hordnesskogens venner og Naturvernforbundet Hordaland til en aktivitetsdag for barnefamilier og andre, i det fantastiske natur- og friluftsområdet Hordnesskogen, som definitivt er verdt å ta vare på!