Naturlig onsdag: Gamle bygg i en moderne by

Tid: 07.06.2017 kl. 19:00-21:30

Sted: Amalies Hage, Bergen Offentlige Bibliotek

En moderne by er en bærekraftig by. Energibruk i bygg står for omtrent 40% av Norges totale energibruk. Vi trenger moderne byer som imøtekommer dagens klimamålsetninger. Men hva med de gamle byggene?

Bryggen i Bergen. Foto: Mona Maria Løberg.

Bryggen i Bergen. Foto: Mona Maria Løberg. Foto: Mona Maria Løberg

Energibruk i bygg står for omtrent 40% av Norges totale energibruk. Vi trenger moderne byer som imøtekommer dagens klimamålsetninger. Derfor er blant annet strengere byggeforskrifter utformet for å redusere energibehovet i fremtidens boliger. Derimot er 80 prosent av de bygningene som vil stå i 2050 allerede bygget, og 70 prosent av dagens bygningsmasse i Hordaland er bygget før 1990.

Meld deg på arrangementet på Facebook for fortløpende oppdateringer på program og innledere.

Bergen er et eksempel på en by som i tillegg har mange vesentlig eldre bygg, verneverdige og med kulturhistorisk verdi. Hvordan kan vi sørge for byutvikling som imøtekommer klimamålsetninger, strengere byggeforskrifter og tekniske krav?  Ta turen til Amalies Hage når Naturvernforbundet Hordaland sin faggruppe for bygg og energi inviterer til Naturlig onsdag.

Bli med i diskusjonen!
Vi inviterer deg til å få med deg innlegg og delta i en spennende og viktig diskusjon i trivelige omgivelser i Boksalongen.

#naturligonsdag

DIREKTE STREAMING:
bit.ly/NaturligOnsdagBergen

Følg Naturvernforbundet Hordaland på Facebook for annonsering av program og innledere for Naturlig onsdag våren 2017. Mens du venter på annonsering av vårprogrammet, kan du se videostrøm av alle Naturlige onsdager f.o.m. 2016 på YouTube, og lese møteomtaler på våre nettsider.

Gjør som omlag 60 andre - bli frivillig i Naturvernforbundet Hordaland du også! Les mer og meld deg på her. Spørsmål? hordaland@naturvernforbundet.no

Naturlig onsdag arrangeres av Naturvernforbundet Hordaland første onsdag hver måned kl 19:00 i den lune caféen Amalies Hage på Bergen Offentlige Bibliotek. Arrangementet er gratis for medlemmer av Naturvernforbundet og Natur og ungdom. Andre kan velge om de vil bli medlemmer i døra eller betale 50 kr. Betal med kort i døra, eller med appen SPING. I appen kan du kjøpe inngangsbillett, medlemskap eller støtte prosjektene våre. Last ned app til iphone: http://apple.co/2gY4eZS eller android: http://bit.ly/2gO5L0v.

Vil du finne ut mer om det som skjer?