Aktuelt og nyheter:

Kommunestyret vil ha vei tvers gjennom Nordrepollen

24.05.2006:

Kvinnherad Kommunestyre vedtok i dag å godkjenne reguleringsplan som åpner for å legge tilførselsveien til Jondalstunnelen tvers gjennom bygden Nordrepollen. Vedtaket skjer selv om de fleste representantene mener at det er det verste veialternativet som nå blir valgt.

Mange verdier i Nordrepollen

18.05.2006:

På den åpne høringen Naturvernforbundet arrangerte sammen med bygdefolket i den vesle bygda Nordrepollen i Mauranger i Kvinnherad sist helg, kom det fram at natur- og kulturverdiene i bygda gjør den til en til en av de mest autentiske fjordbygdene i Hordaland.

Fornøyd med forvaltningsplan for vassdragene i Bergen

11.05.2006:

Naturvernforbundet er fornøyd med utkastet til Forvaltningsplan for vassdragene i Bergen. Krav om arealer til blant annet boliger og veier har ført til stadig økende press på vassdragene. Naturvernforbundet forventer at planen blir behandlet i bystyret snarest mulig etter høring, og ikke "ender opp i en skuff", jfr. kystsoneplanen.

• Klager Voss Fjellandsby inn for Miljøverndepartementet

08.03.2006:

Voss Naturvernlag klager Voss kommune sitt vedtak om Voss Fjellandsby inn for Miljøverndepartementet. Naturvernlaget ber MD stille krav om at ein kommunedelplan for fjellområdet skal lagast før vidare planarbeid og eventuell realisering av utbygginga.Klagen har fått tilslutning fra Naturvernforbundet Hordaland og Norges Naturvernforbund.

Krever kabel hele veien

25.01.2006:

Bergen Turlag og Naturvernforbundet Hordaland krever utredning av kabel på hele strekningen fra Sima til Samnanger. Statnett sin planlagte kraftledning mellom Sima og Samnanger vil ha store negative konsekvenser for naturmangfoldet i Hardanger. Les høringsuttalelse

Går mot alternativ farlei til Bergen

28.11.2005:

Planane om alternativ farlei vil føra til store og til dels uopprettelege inngrep i marine naturverdiar, fiske, friluftsliv og viktige kulturminne. Dei totale negative konsekvensane av etablering av farlei gjennom Skjelangersundet og Det Naue er store, meiner Naturvernforbundet.

6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16

September 2014
Ma Ti On To Fr
151617 181920 21