Lofoten, strand, barn, Arnodd Håpnes

Foto: Arnodd Håpnes

Bli med på vardebrenning 11. mars!

Det er svært mange ting du kan bidra med i kampen for et oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja. Her kommer fem forslag:

Bli med på internasjonal vardebrenning!
Hold av datoen! Lørdag 11. mars 2017 arrangerer Naturvernforbundet markeringer over landet og mange andre steder i verden for et oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja. Det blir konserter, fiskemiddager, taler og debatter. Og vi tenner varder for å varsle om faren ved oljeboring i vårt aller viktigste matfat.

Vil du arrangere vardebrenning der du bor? Finn informasjon her!
Vil du bli med på vardebrenning der du bor? Finn informasjon her!

Bli medlem
Naturvernforbundets mer enn 23 000 medlemmer gjør en forskjell. Men vi trenger flere. Jo flere medlemmer vi har jo mer gjennomslag får vi for sakene vi kjemper for. Medlemskap koster 200 kroner første året. Bli medlem her.

Hjelp oss å spre det glade budskap!
Hvorfor er akkurat du for et oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja?

1. Skriv ned ditt argument på en plakat
2. Ta bilde av deg selv med plakaten
3. Post bildet på Instagram med hashtag #lovese

Skriv leserbrev i avisen
En av de viktigste grunnene til at vi har klart å holde Lofoten, Vesterålen og Senja oljefritt er det store, folkelige engasjementet. Skriv leserbrev og vær synlig i debatten!
Her finner du gode argumenter og inspirasjon.

Bli med på seminar!
18. februar arrangerer Naturvernforbundet seminaret «Hvordan redde verden der du bor?» i Oslo. Her lanserer vi kampanje for et oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja og forslag til aktiviteter du kan være med på. Mer informasjon og påmelding finner du her.

For mer informasjon, ta kontakt med Helga Lerkelund.