Julebilde solcelleanlegg foto dah

Solenergi til lys og mobil

Nå kan du skaffe deg ditt eget lille solcelleanlegg. En smart løsning på hytta, i båten, på tur eller rett og slett til å lyse opp mørke kroker hjemme.

Dette er en lampe som gir godt lese- og arbeidslys. Den fungerer som bordlampe, kan henges opp på vegg og i tak og tas med ut uten stativ. Den har to USB-utganger for mobillading. Separat solpanel som kan henges opp ute. Lang levetid og to år garanti.

Samtidig støtter du Naturvernforbundets arbeid for å gjøre solenergi tilgjengelig i Afrika. 1,3 milliarder menneskene har ikke tilgang til strøm, og for mange er helse- og miljøskadelige parafinlamper eneste lyskilde. Ditt kjøp gir to nye kvalitetslamper til familier i Afrika gjennom Naturvernforbundets samarbeid med miljøorganisasjoner i Togo, Nigeria og Mosambik i prosjektet «Ren energi i Afrika».

For 950 kr + frakt får du din egen solcellelampe – samtidig hjelper du en familie i Afrika med å få miljøvennlig lys.

Frist 15. desember: Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere at dere mottar sollcelleanlegget innen jul dersom du bestiller etter 15. desember. Les mer om dette hos Posten.

Naturvernforbundet er medlem av innsamlingskontrollen

Om Sun King pro2
Sun King pro2 er et mini solstrøm-anlegg med et solpanel (3,3 W), en batteripakke, en lampe og mobillader.   Dette er et produkt som promoteres av våre afrikanske partnere til erstatning for enkle parafinlamper som både er helseskadelige og brannfarlige.  De gir svært godt lese- og arbeidslys, og det å eie en slik lampe er et stort fremskritt for alle som ikke har strøm.

Les mer her

Hva pengene går til
Ditt bidrag går til finansiering av innkjøp av sollampene, etablering av distribusjon, informasjon og opplæring av servicefolk.  Naturvernforbundet gir økonomisk bistand til lokale søsterorganisasjoner som gjennom salg av solcellelamper finansierer nye innkjøp og aktiviteter. Dette virker. De første 4000 anleggene er allerede på plass i Vest-Afrika.

Les mer her