• Oslo og Akershus

Miljøfestival 2014

Miljøfestival i Nordmarka - velkommen til sommerens største miljøeventyr! Naturvernforbundet arrangerer Miljøfestival for hele familien på Kobberhaughytta og Studenterhytta i Oslomarka torsdag 31. juli til søndag 3. august 2014. Til slutt blir det en heidundrende avslutning på Naturvernforbundets 100- års jubileums Folkefest i Spikersuppa i Oslo på søndagen! Vi vil ha deg med!

Naturvernforbundet inviterer til en helg fylt med naturglede - orkidesafari, vandring i eventyrskog, kanopadling, orientering, "spis Nordmarka", humlesafari og aktiviteter i skogen og ved vannet.

I tillegg blir det mulighet for faglig påfyll -  med bl.a. en innledning om Markaloven ved Inga Marte Thorkildsen, debatt om miljøbevegelsens fremtid med bl.a. Gerd Liv Valla, Nina Jensen (WWF), Lars Haltbrekken (Naturvernforbundet) og Arnstein Vestre (Natur og ungdom).

Her blir det altså spennende diskusjoner, økofilosofi, småkrypekspedisjon, treklatring, hygge og inspirasjon for hele familien. For mer informasjon, se Miljøfestivalen 2014.

Praktisk info:

For å komme til festivalen blir det felles natursti fra Sørkedalen (4,5 km.), beregnet til omtrent 1,5 times gange, så ta med godt fottøy. Bagasjen blir kjørt opp.

Det blir og satt opp felles buss til Folkefesten på søndagen, med mulighet for bagasjeoppbevaring under arrangementet.

Festivalpris:

Medlem voksen: 2400,- /barn 1200,-
Ikke- medlem: 2600,- /barn 1400,-

Pakkepriser:

Familiepris: 4500,- (2 voksne og barn)
Redusert pris ved overnatting i telt: voksen 1500,- og familie 3500,-
Barn under 4 år er gratis, men må likevel meldes på.
Det er også mulig å bestille dagspass til 300,- som dekker lunsj og middag.

Deltageravgiften dekker alle aktiviteter, frokost, lunsj og 2-retters middag, overnatting inkl. sengetøy for de som skal sove på hyttene.

Er du ikke medlem? Send SMS kodeord NATUR til 2377 (200,-) for å melde deg inn i dag eller besøk www.naturvernforbundet.no/medlem.

Marka-kamp hedret

Feiret hundre års kamp for naturen

29.04.2014

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus fikk både lykkønskninger og gaver da de i dag markerte 100 års kamp for naturen og miljøet i hovedstaden.

TROLLVANN5
Onsdagstur 27.08.2014:

Trollvann

En meget lett tilgjengelig eventyrskog
Hogst4
11. til 13. august, samt 20. og 27. august

Slåttedugnader i Bærum og Asker

Slått og raking på Gjettumbråten ved Kolsås i Bærum
Engslått ved Syverstadbråten på Holmen i Asker
Myrslått ved Svensrud ved Semsvannet i Asker
Lørdag 30.08 til søndag 31.08.2014:

Helgetur til Vassfaret og Den gamle mester

Vi besøker Den gamle mester ved Noresund og flotte naturperler i Vassfaret som Bringen naturreservat.
Meld deg på turen.