• Oslo og Akershus

Mår

Naturglede: hva er det?

Følg NOAs seminarrekke på Litteraturhuset i høst. Vi diskuterer utfordringer for det enkle friluftslivet, klima og biobrensel og vi får en enestående reise i norsk natur. Bli med: 12.oktober, 15. november og 30. november! Kl. 18.00 på Litteraturhuset

IMG_5568(1)
25. september og 16. oktober

Hjelp oss å spre naturglede og naturkunnskap

Bli frivillig i NOA. NOA arrangerer ulike eventer og deltar på festivaler og markeder. Der trenger vi frivillige som kan være naturens stemme og spre kunnskap og glede om naturen.

Ungdyr på beite
Søndag 11. september 2016

Aktivitetsdag på Frønsvollen

Bli med på aktivitetsdag på Frønsvollen. Det blir ulike høstaktiviteter for store og små. Vi ser etter: Hvem har bodd i fuglekassene i sommer?

2mittgrønneoslo2015

#mittgrønneoslo - Mitt Grønne Oslo

Lørdag 4. juni blir det stor festivali Sofienbergparken. NOA trenger frivillige som kan hjelpe oss på stand. Har du mulighet til å stå en time eller to? Send en mail til maria@noa.no

Lars haltbrekken
Hvordan skal du reise til jobb i morgen?

Sykle så klart!

Vil du prøve elsykkel i din egen hverdag? Som ansatt hos en «Sykle, så klart»-partner, får du mulighet til å teste en elsykkel i opptil ei uke. «Sykle, så klart» er også tilstede på ulike arrangementer i Oslo for å gi flere mulighet for å prøve elsykkel. Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) vil gjennom samarbeidsprosjektet «Sykle, så klart» få flere over fra bil til sykkel, til glede for din helse og vårt felles miljø.

Renovasjonsetatens ansatte vil sykle

Naturvernforbundet og Renovasjonsetaten vil at flere skal "Sykle, så klart". På torsdag 7. april fikk de ansatte prøve elsykler av alskens slag og treningssyklistens utfordret de smilende el-syklistene til kappløp.