• Oslo og Akershus

NY MARKASEIER!

Ni Marka-områder ble vernet i Statsråd på fredag! Etter intens tautrekking har Klima- og miljø­departementet skåret gjennom og vernet ni områder i Marka. Skogeierne aksepterte vern, men Idrettsforbundet truet med rettssak, dersom vernet ble gjennomført, da de så på vern som en hindring for idrettsaktiviteter. Åtte av verneområdene er foreslått av NOA eller Nvf. i Bærum, det siste er en omgjøring fra landskapsvernområde til reservat (Djupedalen/Kjaglia)

Skogsbilvei

NOA stopper veibygging på Krokskogen

Nord for Vidvangen ønsker Løvenskiold å bygge ny skogsbilvei. Brøyting vil berøre en av Markas mest snøsikre løyper - løypa på Gråseterveien opp langs Heggelielva.

Oslo sør

Naturvernforbundet Oslo Sør

I Oslo sør har både Naturvernforbundet og Miljøagentene lokallag. Vi jobber for at Oslo skal bli en mer miljøvennlig by og har mange aktiviteter sammen.

Vårens arrangementer

Vårens program er klart og det blir mange godbiter å glede seg til: Turer inn i Eventyrskog og naturreservat, diskusjoner om naturvern, friluftsliv og livskvalitet. Vi kommer også til å fokus på våtmark, vann og kystsoner, samt humlens fascinerende liv.

De_siste_eventyrskogene (1203x1280)

Gavetips fra NOA

Gi bort en tur som gleder, inspirerer og gir velvære? Boka "De siste eventyrskogene" og NOAs Markakalender 2015 inneholder vakre bilder og turforslag til Markas mange perler. Den kan bestilles fra: noa@noa.no

NOA Kalender forsider 2015_nett

Markakalenderen 2015

Markakalenderen er en mer enn 20 år gammel tradisjon. Den inneholder vakre bilder og turforslag for sommer- og vinteropplevelser i Marka.