Fossen i Suorten på avstand

Bli med på Fossevandring til Meahccevággi!

I fjor arrangerte Naturvernforbundet tur til denne flotte fossen, noe som var en så stor suksess at vi gjør det igjen! Sammen med Gáisi Språksenter arrangerer vi en guidet tur hvor det vil du ikke bare vil få oppleve vakker natur, du vil få innsikt i samisk kultur i området og om selskapers ønske om kraftutbygginger i blant annet Stordalsfossen.

ZbmqG3i6_N9ZLYriZH7umAEStw9HPrEIa7ejqrJYY8wA

- Sea Shepherd er ikke velkommen

30.06.2015

I kveld ankom et skip fra miljøorganisasjonen Sea Shepherd Tromsø. Forrige gang skip fra organisasjonen var i Norge ble flere hvalskuter forsøkt senket. - Sea Shepherd er ikke velkommen til Tromsø eller Nord-Norge for den saks skyld, sier fylkesleder i Naturvernforbundet i Troms, Silje Lundberg.

Før vatnet styrter utfor kanten

Skandaløs kraftutbygging i Troms tillates av regjeringen – svære områder inngrepsfri natur går tapt

19.06.2015

Naturvernforbundet reagerer sterkt på tillatelsene til den omfattende vannkraftutbyggingen i Troms som olje- og energiminister Tord Lien i dag ga tillatelse til. Dette er en av de mest omfattende vannkraftutbyggingene det er gitt tillatelse til de senere årene. Viktige deler av tillatelsen går også på tvers av innstillingen fra Norges vassdrags- og Energidirektorat (NVE).