Om Natur & miljø

Natur & miljø er Norges eneste nyhetsmagasin om natur og miljø. Det utgis av Naturvernforbundet, men produseres av en redaksjon som arbeider under pressens plakater (redaktørplakaten, tekstreklameplakaten, Vær Varsom-plakaten). Magasinet kommer i fem fyldige utgaver i året. Naturvernforbundets medlemmer får magasinet gratis, men du trenger ikke være medlem for å abonnere på bladet.

ImageNatur & miljø dekker aktuelle saker fra inn- og utland og gir deg bakgrunnsstoff, temaartikler, kommentarer og reportasjer om de viktigste natur- og miljøsakene.

Bladets redaksjon ga tidligere ut to magasiner - fagbladet Miljøjournalen, og medlemsbladet Natur & miljø. I 2009 ble bladene slått sammen til ett, og har beholdt navnet Natur & miljø. Magasinet vil fortsatt sette dagsorden i miljøsaker, og gi deg bakgrunn og dybde.

For å se de gamle utgavene, gå til vår arkivside.

Alle miljøsaker har en plass i bladet, men hovedvekten vil ligge på verdens to største miljøutfordringer: Kampen mot klimaendringene og kampen for biologisk mangfold. Magasinet vil både vise hvordan norsk miljøbevegelse arbeider med sakene, og produsere nyhetssaker med basis i andre kilder.

Natur & miljø er medlem av Den norske fagpresses forening:

Bestiller du abonnement nå, får du bladet ut 2014 for bare 199 kroner!

For å bestille abonnement, send en e-post til redaksjonen(a)naturvernforbundet.no.

ISSN: 1814-9177 (online), 0807-9234 (trykt utgave).

Naturvernforbundet, Miljøhuset Mariboes gate 8, 0183 Oslo
Tel:+47 23 10 96 10. Faks: 23 10 96 11