• Om oss

Personvernerklæring for Naturvernforbundets nettsider

Denne personvernerklæringen forteller hvordan vi behandler informasjon om dere som besøker våre nettsider, naturvernforbundet.no, tavarepadetduhar.no, energismart.no, reddelvene.no, miljojuss.no, minsøndag.no og oljefri.no.

Sist oppdatert: 28.10.2016

Webanalyse

Naturvernforbundet lagrer besøksstatistikk for hele nettstedet. Statistikken skal hovedsakelig brukes til å videreutvikle nettstedet. Naturvernforbundet benytter Google Analytics til å lagre besøksdata. IP-adresser lagres ikke og det er ikke mulig for Naturvernforbundet å knytte besøksstatistikk opp mot den enkelte besøkende.

Besøksstatistikken er tilgjengelig for Naturvernforbundets web-redaksjonen og våre utviklingspartnere.

•             CorePublishSesssion

Eksempel på verdi: admjn35ef979tatltnglptm511

•            ctdevicecachekey

Eksempel på verdi: ubuntu_gecko_20.0

•             _ga, _gat og _utma

Denne settes av Google Analytics og benyttes for å følge med på hvilke sider en besøkende er inne på.

Vi lagrer via Google Analytics hvilke søkeord som benyttes i søkefeltet vårt. Dette bruker vi utelukkende til å forbedre søkeresultater og den generelle informasjonsarkitekturen på nettsidene våre. I likhet med øvrig besøksstatistikk kan ikke søkeordene knyttes opp mot den enkelte besøkende.

Sensitive opplysninger

Sensitive opplysninger i tradisjonell forstand er fødselsdato/personnummer. Husk at også en kombinasjon av tilsynelatende "ufarlige" opplysninger kan sammen bli sensitive.

Sende sensitive opplysninger til oss?

Vi anbefaler alle som skal kontakte oss om å være forsiktige med sensitive opplysninger på e-post uten at dette er avtalt med oss på forhånd.

Dersom du skal oppgi person- og fødselsnummer for skattefradrag, benytt sikret nettskjema: https://intra.naturvernforbundet.no/skattefradrag/

Ulike skjemaer

Vi har ulike webskjemaer på forskjellige deler av nettsidene våre for deg som ønsker å gi økonomisk støtte, bli medlem i Naturvernforbundet eller f. eks endre adresse på medlemskap.  Informasjon om deg som medlem og giver lagres i Naturvernforbundets medlemsregister.

Ulike skjema krever også at vi lagrer informasjon. Dersom du f. eks bestiller et “nei takk til reklame” klistremerke, må vi lagre informasjon om navn og adresse når du bestiller for å kunne sende deg klistremerke i posten.

Disse skjemaene må ikke forveksles med søknadsskjemaer e.l. Søknadsskjema benyttes for å hente inn korrekt informasjon knyttet til en søknad, og behandles av søknadsansvarlig.

På våre undersider som f. eks tavarepadetduhar.no, oljefri.no og energismart.no har vi ulike skjema og databaser knyttet til de ulike tjenestene disse sidene tilbyr. Dette er enten offentlig informasjon vi selv har innhentet (bedrifts-/arrangementsinformasjon o.l.) eller informasjon fra deg som bruker   når du f.eks. ber om tilbud på klimavennlige oppvarmingsløsninger eller deltar i konkurranser. Dersom informasjon sendes videre til tredjepart, kommer det tydelig frem av skjema at informasjon sendes videre og til hvem.

Kampanjer og e-postkampanjer

Vi har ofte kampanjer for å spre budskapet eller påvirke politikk, hvor du kan sende eposter til politikere, myndigheter eller andre instanser.

Ved å delta melder du deg ikke på en nyhetsbrevs-liste og vil ikke motta e-post etter eller utover kampanjens formål.

Vi lagrer besøksstatistikk, e-postadresser, navn og evt. annet skjemainnhold for kampanjen. Der det er naturlig vil du også sende deg en e-post med tilbakemelding og eller oppfølging med informasjon om hvordan det har gått med kampanjen..

Ansvar ved feil, mangler og tilgjengelighet

Vi anser informasjonen på Naturvernforbundets nettsider som pålitelig, men kan likevel ikke garantere at informasjonen til enhver tid er korrekt, fullstendig eller tilgjengelig. Naturvernforbundet fraskriver seg derfor ethvert ansvar for feil, mangler og manglende tilgjengelighet på sidene.

På Naturvernforbundets nettsider finnes det lenker til nettsider som er utarbeidet eller publisert av tredjeparter. Vi påtar oss ikke noe ansvar for materialet som ligger utenfor våre nettsider og fraskriver oss ethvert ansvar for feil, mangler og manglende tilgjengelighet på disse tredjepartssidene.