Bestill kompostheftet «Ren jord»

Naturvernforbundet lager ny utgave av kompostheftet "Ren jord". Det er mulig å bestille minst 120 eksemplarer. PDF-versjon er tilgjengelig for alle.

Kompostheftet Ren jord har gledet mang en person som vil lære seg å kompostere. Kompostheftet ble opprinnelig laget av Grønn hverdag og har blant annet vært mye brukt i kurs om kompostering. Heftet er så populært at de over 100 000 trykte eksemplarene er revet vekk. Med gode støttespillere kan Naturvernforbundet nå trykke opp en ny utgave av kompostheftet. Ålesundregionens Interkommunale Miljøselskap IKS, Årim, oversetter heftet til nynorsk, slik at vi nå har en versjon på bokmål og en versjon på nynorsk.

Bestilling av kompostheftet

Det er mulig å bestille kompostheftet, gitt at man bestiller minst 120 eksemplarer til 25 kr per stk. Porto og frakt kommer i tillegg. Det er et alternativ å hente brosjyren på våre kontorer i Mariboesgate 8 i Oslo. Vi garanterer ikke rask levering, så dersom du trenger heftet innen en viss tid må du sende en e-post til kr@naturvernforbundet.no for å gi beskjed.

Skjemaet for bestilling finner du her.  Ta kontakt med Kristin på tlf 913 05 213 og e-post kr@naturvernforbundet.no.

PDF-versjonen av kompostheftet er fritt tilgjengelig for alle.

Disse har muliggjort opptrykk av nytt komposthefte:

• Avfall Norge og flere av dets medlemmer blant annet Hias og Renovest.
  • Renovasjonsselskaper og kommuner i Rogaland har vært en viktig pådriver for et nytt komposthefte. Renovasjonselskapene Ivar IKS og Ryfylke miljøverk og kommunene Sandnes, Stavanger, Sola, Time og Rennesøy har støttet den nye utgaven.
  • Årim har oversatt kompostheftet til nynorsk.
  • Studieforbundet natur og miljø gir støtte til kompostkurs og støtter nytt komposthefte økonomisk
  • Det norske hageselskap, har bidratt i tidligere utgaver og støtter nyopptrykk
  • Framtiden i våre hender har bidratt med praktiske råd og hjelp