Lokallag i Agder

Her finner du lokallag og kontaktpersoner.

Kristiansand

Dag Øystein Kerlefsen
Langenesveien 381, 4640 Søgne

E-post: d.kerlefsen@gmail.com
Telf. 94 50 26 37

Arendal

Ole Peder Tverdal
E-post: arendal@naturvernforbundet.no                                                                                                Tlf: 91 15 56 42

Vennesla

Steffen Rathsack
Tvangsdalen 8, 4700 Vennesla                                                                                                                  E-post: rathsacks@wed.de

Lindesnes

Rådmund Steinsvåg
Nesehaven 1, 4513 Mandal
E-post: lindesnes@naturvernforbundet.no

Besøk nettsiden

Lyngdal

Bjørn Nissen
Herdal, 4580 LYNGDAL
E-post: bjonis.brn@gmail.com

Lillesand

Jorunn Årstøl Stålsett
Justøy, 4780 BREKKESTØ
E-post: jstalsett@gmail.com
Tlf:  90 16 31 91

Grimstad

Harald Røed
Sømsvegen 55, 4870 Fevik
E-post: har56@hotmail.com                                                                                                                  Tlf: 93 20 17 74

Flekkefjord

Dagfinn Norang
E-post: dagfinn.norang@gmail.com                                                                                                        Tlf. 41 92 77 02

Farsund

Eli Ryssdal Andersen
E-post: eli-ryssdal.andresen@ge.com

Artikkelen ble sist oppdatert: 23.08.2021

NFlogo_krsand

Årsmøte 2021 Kristiansand

Naturvernforbundet i Kristiansand ønsker velkommen til foredrag og årsmøte. På grunn av koronasituasjonen avholdes årsmøtet digitalt. Vi håper likevel på god deltagelse og ønsker medlemmer velkommen til å delta!

Vindkraftverk, Sirdal
Innlegg:

Åpent brev til Stortingsrepresentantene fra Agder

02.06.2020

Vi registrerte i fjor de gledelige vedtakene alle kommunene i Agder fattet til høringen av rammeplanen for vindkraft. Samtlige kommuner uttrykte klar motstand mot de konsekvensene rammeplanens signaler kunne få for vår landsdel. Derfor vil dette brevet bli sendt til orientering til de samme kommunene, Agder fylkeskommune, Fylkesmannen i Agder, de politiske fylkespartiene, NVE, OED, Miljødirektoratet mfl. Vi fortviler over det som foregår i landsdelen vår og i landet for øvrig med katastrofale naturødeleggelser på grunn av de landbaserte vindkraftanleggene. De utløser splittelse og konflikter i mange kommuner. Naturen har i realiteten svært dårlig rettsbeskyttelse i landet vårt. Stopp nå og bidra også til å gi naturen reelt rettsvern. Med hilsen og for underskriverne av brevet Peder Johan Pedersen, fylkesleder i Naturvernforbundet i Agder