Motorvei i Vågsbygdskauen?

Motorvei? her?. Foto: Øivinn Bruce

Motorvei i Vågsbygdskauen?

Bli med på søndagstur 31. mai og se selv hvor Vegvesenet planlegger firefelts motorvei i dagen.

Søndag 31. mai inviterer Vågsbygd Vel, løypeutvalget i IK Våg, Slettheitoppen Vel, Christiansand Klatreklubb og Naturvernforbundet til tur i Vågsbygdskauen. Det blir naturloser inn fra fire ulike utgangspunkter. Vi samles på Bjørkedalsheia innforbi Fiskåvannet, hvor alle kan se hvor motorveien er planlagt å skjære inn i turområdet.

Program med musikk og taler starter kl 15.00. Ta med matpakke, drikke og noe å sitte på. Turen går i ulendt terreng. Både små og store er velkommen!

Naturloser:

Fra Rosseland kl 12:30, naturlos Øystein Dybesland fra Songdalen (tlf 97648137)

Fra Kristiansand Trafikkstasjon på Rige kl 13:00, naturlos Øivinn Bruce fra DnT Sør (tlf 91 69 86 50)

Fra Auglandstjønna Barnehage ( Øvre Ringvei 91) kl 13:00, naturlos Arnfinn Vatland fra løypeutvalget til IK Våg (Tlf 97144812)

Fra Shell Fidjane (Vågsbygd-sida) kl 13:30, naturlos Thor Kristian Hanisch fra Hellemyr (tlf 91 69 41 05)

Spre gjerne informasjon om turen ved å invitere folk til dette facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/1426397667659773/