tog

Foto: Holger Schlaupitz

Sørlandsbanen

For at flere reisende skal velge det miljøvennlige toget må Norge prioritere toginvesteringer framfor nye motorveiutbygginger. Naturvernforbundet i Vest-Agder jobber for en sammenkobling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen fra Gjerstad via Kragerød (Tangen) til Porsgrunn. Denne sammenkoblingen vil gi betydelig kortere reisetid til Oslo og i tillegg bedre kollektivforbindelse mellom Sørlandet og Grenland samt Vestfoldbyene. På sikt ønsker vi utbygging av en moderne kystjernbane.

Skyting av ulv

18.10.2016

I et leserinnlegg i Fædrelandsvennen 18. oktober skriver Peder Johan Pedersen om "Ulveskyting, sett litt utenfra."

Nnv_soppel_lyngdal

Privat søppeldeponi

23.09.2016

Naturvernforbundet kommer over private søppeldeponier fra tid til annen, som dette privat søppeldeponi i vernet vassdrag, Lyngdalsvassdraget. Vi berømmer kommunen som har reagert og krever opprydding.

Lindesnes_avis_faksimile

Hedret for svalehjelp

23.09.2016

I en vaskehall på Vigeland har de stengt virksomheten for et hekkende svalepar. Naturvernforbundet troppet opp med blomster som takk.