tog

Foto: Holger Schlaupitz

Sørlandsbanen

For at flere reisende skal velge det miljøvennlige toget må Norge prioritere toginvesteringer framfor nye motorveiutbygginger. Naturvernforbundet i Vest-Agder jobber for en sammenkobling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen fra Gjerstad via Kragerød (Tangen) til Porsgrunn. Denne sammenkoblingen vil gi betydelig kortere reisetid til Oslo og i tillegg bedre kollektivforbindelse mellom Sørlandet og Grenland samt Vestfoldbyene. På sikt ønsker vi utbygging av en moderne kystjernbane.

Fvn071114

Avrenningsproblemer i Studedalen

04.12.2014

I tillegg til avrenningsproblematikken fra det nåværende deponiet i Studedalen, er det planlagt et pukkverk i samme område som vil forsterke problemene i Studebekken og Isefjærfjorden.

Motorveidemo 26

Ny motorveiprotest

Bystyret utsatte saken, motorveiplanene behandles onsdag 3. desember 2014. Kom til rådhuset kl 15.30 og vis politikerne at du heller vil ha turområder enn motorvei.

Motorvei Emily og Marte

Motorvei gjennom turområder?

20.11.2014

Møt opp onsdag 26. november kl 15.30 på Torvet i Kristiansand ved trappa til rådhuset - og vis at du heller vil ha turområder enn motorvei.