tog

Foto: Holger Schlaupitz

Sørlandsbanen

For at flere reisende skal velge det miljøvennlige toget må Norge prioritere toginvesteringer framfor nye motorveiutbygginger. Naturvernforbundet i Vest-Agder jobber for en sammenkobling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen fra Gjerstad via Kragerød (Tangen) til Porsgrunn. Denne sammenkoblingen vil gi betydelig kortere reisetid til Oslo og i tillegg bedre kollektivforbindelse mellom Sørlandet og Grenland samt Vestfoldbyene. På sikt ønsker vi utbygging av en moderne kystjernbane.

Artikkelen ble sist oppdatert: 03.01.2018

Representant for Verneområdestyret, Tore Askildsen, takket Naturvernforbundet

Jubileumstur til Herøya

27.05.2014 | Sist oppdatert: 27.05.2014

Fiskerikaia på Langenes var full av folk sist søndag. De ville bli med over sundet for å følge Naturvernforbundets rundtur på Herøya. Til sammen over 80 personer, store og små, var samlet da naturlosene Peder Johan Pedersen og Laila Haakonsen ønsket velkommen.

Bjorneseth oljefri_2

Strøm eller pellets

Familien Bjørneseth fra Arendal holder varmen med strøm. Med vannbåren varme og pelletsbrenner i kjelleren har de også mulighet til å bruke bioenergi og kutte utgiftene til oppvarming.

Budstikka-12-03-2014

Nye kommunale boliger til fuglene

13.03.2014 | Sist oppdatert: 13.03.2014

Naturvernforbundet har gitt fem fuglekasser til Songdalen og Søgne kommune, slik at de bedre kan ta vare på stæren.

Marte Maren generalsekretær  Laila

Busstur til miljøseire

Naturvernforbundet markerte sin 100-årsdag med en gaidet tur synlige og usynlige miljøseire i Kristiansand og Søgne.