tog

Foto: Holger Schlaupitz

Sørlandsbanen

For at flere reisende skal velge det miljøvennlige toget må Norge prioritere toginvesteringer framfor nye motorveiutbygginger. Naturvernforbundet i Vest-Agder jobber for en sammenkobling av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen fra Gjerstad via Kragerød (Tangen) til Porsgrunn. Denne sammenkoblingen vil gi betydelig kortere reisetid til Oslo og i tillegg bedre kollektivforbindelse mellom Sørlandet og Grenland samt Vestfoldbyene. På sikt ønsker vi utbygging av en moderne kystjernbane.

Artikkelen ble sist oppdatert: 03.01.2018

Salamanderportrett

Turjenter

Naturvernforbundet i Kristiansand inviterer jenter i Kristiansandsregionen på sommerkurs i biologi og friluftsliv 4- 8. august. Vi skal kose oss ute i naturen hver dag i ei hel uke.

Representant for Verneområdestyret, Tore Askildsen, takket Naturvernforbundet

Jubileumstur til Herøya

27.05.2014 | Sist oppdatert: 27.05.2014

Fiskerikaia på Langenes var full av folk sist søndag. De ville bli med over sundet for å følge Naturvernforbundets rundtur på Herøya. Til sammen over 80 personer, store og små, var samlet da naturlosene Peder Johan Pedersen og Laila Haakonsen ønsket velkommen.

Bjorneseth oljefri_2

Strøm eller pellets

Familien Bjørneseth fra Arendal holder varmen med strøm. Med vannbåren varme og pelletsbrenner i kjelleren har de også mulighet til å bruke bioenergi og kutte utgiftene til oppvarming.