Foto: Jan Helge Rambjør

Sykling

Naturvernforbundet jobber for at flere skal kunne gå og sykle til skole, barnehage og jobben. Dette er bra for folkehelsa, samtidig som det reduserer utslipp av klimagasser fra transportsektoren. Omlegging til et miljøvennlig transportsystem krever bedre gang- og sykkelveier og annen tilrettelegging for sykling. I storbyen Kristiansand er det også viktig med bilbegrensningstiltak for å hindre kø og unødvendig luftforurensning.

Nyheter om miljøvennlig transport:

Artikkelen ble sist oppdatert: 09.11.2010

Hellesaken er vunnet

09.12.2016 | Sist oppdatert: 31.12.2016

Etter lang kamp sammen med SV og grunneier, Øyvind Helle vil nå Helle ved Stolsfjorden i Flekkefjord ikke bli ødelagt med store fritidshus. De to flotte, veiløse kystgårdsbrukene har nasjonale verdier knyttet til bebyggelse, kulturlandskap og biologisk mangfold. Naturvernforbundet ber nå Flekkefjord kommune sikre verdiene i en forvaltningsplan.

Nasjonalt giftdeponi

02.12.2016 | Sist oppdatert: 31.12.2016

I et synspunkt i Fædrelandsvennen 2. desember skriver fylkesleder Peder Johan Pedersen om giftdeponi. Det kan du lese her.

Skyting av ulv

18.10.2016 | Sist oppdatert: 31.12.2016

I et leserinnlegg i Fædrelandsvennen 18. oktober skriver Peder Johan Pedersen om "Ulveskyting, sett litt utenfra."

Nnv_soppel_lyngdal

Privat søppeldeponi

23.09.2016 | Sist oppdatert: 23.09.2016

Naturvernforbundet kommer over private søppeldeponier fra tid til annen, som dette privat søppeldeponi i vernet vassdrag, Lyngdalsvassdraget. Vi berømmer kommunen som har reagert og krever opprydding.