Foto: Jan Helge Rambjør

Sykling

Naturvernforbundet jobber for at flere skal kunne gå og sykle til skole, barnehage og jobben. Dette er bra for folkehelsa, samtidig som det reduserer utslipp av klimagasser fra transportsektoren. Omlegging til et miljøvennlig transportsystem krever bedre gang- og sykkelveier og annen tilrettelegging for sykling. I storbyen Kristiansand er det også viktig med bilbegrensningstiltak for å hindre kø og unødvendig luftforurensning.

Nyheter om miljøvennlig transport:

Artikkelen ble sist oppdatert: 09.11.2010

Hagebruk

Kolonihager og hagebruk

07.03.2016 | Sist oppdatert: 07.03.2016

Grønt nettverk i Søgne inviterer til "Små paradiser i Søgne? Om kolonihager og hagebruk" på biblioteket i Søgne tirsdag 15. mars kl 18.00. Der treffer du professor May-Brith Ohman Nielsen og kunstner Barbro Raen Thomassen. Velkommen!

Ålegress

Stopp for småbåthavn i Farsund

12.10.2015 | Sist oppdatert: 12.10.2015

Kommunal- og moderniseringsdepartementet stoppet 05.10. planene for en småbåthavn i Halebukta i Farsund. Begrunnelsen er at tiltaket vil få negative konsekvenser for et område med ålegress og havgress som er av nasjonal betydning

Lista Vindkraft, 23

Påklaging av vedtak av 17.09 fra NVE om konsesjon til Buheii vindkraftverk

12.10.2015 | Sist oppdatert: 12.10.2015

Naturvernforbundet i Vest-Agder viser til våre merknader, datert 12.12. 2014 til Hybrid Techs søknad om konsesjon for Buheii vindkraftverk. Disse merknadene legges til grunn her for vår påklaging av konsesjonen da vi mener våre innsigelser ikke i tilstrekkelig grad gjenspeiles og vektlegges i NVEs begrunnelse for konsesjonen.