Foto: Jan Helge Rambjør

Sykling

Naturvernforbundet jobber for at flere skal kunne gå og sykle til skole, barnehage og jobben. Dette er bra for folkehelsa, samtidig som det reduserer utslipp av klimagasser fra transportsektoren. Omlegging til et miljøvennlig transportsystem krever bedre gang- og sykkelveier og annen tilrettelegging for sykling. I storbyen Kristiansand er det også viktig med bilbegrensningstiltak for å hindre kø og unødvendig luftforurensning.

Nyheter om miljøvennlig transport:

Artikkelen ble sist oppdatert: 09.11.2010

Skjermbilde(3)

Innspill til kommunedelplan for havneområde nord – Kongsgård – Vige

Intensjonen med dette omfattende reguleringsarbeidet er å utvikle ei framtidsrettet havn for Kristiansand. Høringsforslaget innebærer flytting og utvikling av kai og containerterminal til Kongsgård – Vige. Det vil legge beslag på store arealer, ca 0,5 km2 og redusere miljøkvaliteten dramatisk for tilstøtende boligområder på begge sider av Topdalsfjorden (Kongsgård – Søm).

Vannscootere - hvor er verdikonservative høyrepolitikere ?

30.04.2017 | Sist oppdatert: 30.04.2017

I hele Naturvernforbundets 103 årige historie har det å beskytte natur vært organisasjonens viktige oppgave. Ofte sammen med andre organisasjoner og folkelig engasjement har vi landet over engasjert seg for å beskytte naturverdier av mange slag. I dette arbeidet har vi møtt og hatt felles interesse med verdikonservative mennesker.

39_ill_fvn

Innstill arbeidet med ny E39

13.03.2017 | Sist oppdatert: 13.03.2017

Dette synspunktet sto på trykk i Fædrelandsvennen 4. mars 2017. Her hargumenter fagrådgiver Holger Schlaupitz i Naturvernforbundet og Naturvernforbundt i Vest-Agder at arbeidet med E39 må stoppes.