Foto: Jan Helge Rambjør

Sykling

Naturvernforbundet jobber for at flere skal kunne gå og sykle til skole, barnehage og jobben. Dette er bra for folkehelsa, samtidig som det reduserer utslipp av klimagasser fra transportsektoren. Omlegging til et miljøvennlig transportsystem krever bedre gang- og sykkelveier og annen tilrettelegging for sykling. I storbyen Kristiansand er det også viktig med bilbegrensningstiltak for å hindre kø og unødvendig luftforurensning.

Nyheter om miljøvennlig transport:

Fvn071114

Avrenningsproblemer i Studedalen

04.12.2014

I tillegg til avrenningsproblematikken fra det nåværende deponiet i Studedalen, er det planlagt et pukkverk i samme område som vil forsterke problemene i Studebekken og Isefjærfjorden.

Motorveidemo 26

Ny motorveiprotest

Bystyret utsatte saken, motorveiplanene behandles onsdag 3. desember 2014. Kom til rådhuset kl 15.30 og vis politikerne at du heller vil ha turområder enn motorvei.

Motorvei Emily og Marte

Motorvei gjennom turområder?

20.11.2014

Møt opp onsdag 26. november kl 15.30 på Torvet i Kristiansand ved trappa til rådhuset - og vis at du heller vil ha turområder enn motorvei.