Takhekkende måker 2010

Øker mest på Forus

16.10.2010

Forus er takhekkende måkers førstevalg. Det går fram av årets bestandsovervåking på Nord-Jæren som er utført av Ecofact AS på oppdrag for Naturvernforbundet. Hekkebestanden av fiskemåker på Forus er mer enn dobbelt så stor som bestandene i Risavika og Dusavika

Preikestolen_Norge_utsnitt

Kjempetilbud Preikestolhelg!

28.09.2010

Naturvernforbundet inviterer til seminarhelg med mye uteliv og flotte turer i Preikestolområdet. Ta med familien og meld deg på nå! Sterkt subsidierte priser som inkluderer overnatting og middag på den prisbelønte Preikestolen fjellstue. Programmet starter kl. 10 lørdag 2. oktober og avsluttes med tur til Preikestolen søndag 3.oktober.

PREIKESTOLMØTET AVLYST!

13.09.2010

Møtet i morgen (14.09) om Preikestolen nasjonalpark er dessverre avlyst. Det skyldes dels få påmeldte og dels en beklagelig møtekollisjon for reiselivsbedriftene. Et vesentlig poeng med møtet var å få til en god og konstruktiv dialog med næringslivet. Vi tar derfor sikte på å finne en ny møtedato seinere i høst som passer bedre for bedriftene.

Utstilling Vitenfabrikken

Se praktfulle naturfoto fra Rogaland!

Fotoutstillingen om naturmangfold i Rogaland ble første gang vist i Vitenfabrikken i Sandnes 24 september i 2009. Utstillingen som er laget i samarbeid med Biofoto Rogaland ble en stor suksess. I løpet av to måneder ble utstillingen besøkt av ca 15 000 personer.