"Marøybuå" innflyttet

23.10.2008:

30 redningsvester, vedovn, to store militærtelt og en haug med store og små redskaper tar mye plass. Inntil i sommer har Marøyprosjektets utstyr dels vært lagret privat og dels i parkvesenets lager i Munkehagen. Men nå har vi fått vår egen "Marøybu", bare 20 meter fra "Marøyferjå" i Breivik båthavn.

Preikestolen nasjonalpark til Fylkesmannen

09.09.2008:

Nasjonalpark i Preikestolområdet vil tjene regionens reiseliv og ikke være til hinder for å videreføre nåværende landbruksdrift. Kraftutbygging, veibygging eller andre tekniske inngrep vil derimot ikke være tillatt i en nasjonalpark. Naturvernforbundet har nå oversendt verneforslaget til Fylkesmannen i Rogaland.

Spørsmål og svar om nasjonalpark

08.07.2008:

I kjølvannet av Naturvernforbundets forslag om å opprette Preikestolen nasjonalpark, har det meldt seg flere spørsmål. Noen av dem kan du finne svar på her.

Reis gratis til Marøy i august

08.07.2008:

Første uka med badebåt til Marøy ble en stor suksess. På tross av svært variabelt vær i uke 26, fraktet "Marøyferjå" hele 143 personer.