DSCF3015

255 besøkte Marøy

10.08.2011

255 barn, unge og voksne ble med sommerens badebåt til Marøy. Egentlig et imponerende godt besøk med hele sju regnværsdager fordelt på 14 dager. I løpet av fire sesonger har badebåten fraktet 1187 gjester til den eksotiske øya i Gandsfjorden.

IMGP0168

Mostun til Naturvernforbundet?

11.07.2011

Mostun fra 1867 kan blir naturinformasjonssenter og møtelokale for Naturvernforbundet. Ideen er plantet hos politikere og administrasjon i kommunen, og tilbakemeldingene er positive. Spørsmålet om en leieavtale blir avgjort på et møte i hovedutvalget for miljø og utbygging 23.august.

Enjo Miljøfond foto AEC

Miljøpris til Marøy

11.07.2011

Enjo Norge har tildelt Marøy-prosjektet miljøprisen for 2011. Prisen er på 15 000 kroner og skal gå til å styrke arbeidet med formidling og tilrettelegging. Siden 2000 har en dugnadsgruppe lagt ned nær 4000 timer i rydding, brenning og skjøtsel av det gamle kulturlandskapet på Store Marøy utenfor Stavanger.

Marøy båter

Marøy i vinden

08.07.2011

Badebåten har tatt sommerpause, men Marøy har likevel hatt hyppige besøk. Tirsdag og torsdag fraktet "Marøyferjå" ungdom fra Storhaug Fritid og fredag tok Naturvernforbundet i mot 35 deltakere fra arrangementet "Vinden drar". TV-Vest har også besøkt øya denne uka.