Broen til framtiden 2019

Tid: 22.03.2019 kl. 09:00-16:00

Sted: Folkets hus, Oslo

Fredag 22. mars 2019 arrangeres Broen til framtiden for sjette gang. Bli med på folkets klimakonferanse sammen med miljøbevegelse, fagbevegelse, trossamfunn, forskere og næringsliv.

Nok en gang inviterer Naturvernforbundet sammen med venner til gratis klimakonferanse på Folkets hus i Oslo.

Byrådsleder Raymond Johansen forteller litt om hva som skjer i Oslo i år som byen er europeisk miljøhovedstad. Oljeanalytiker Thina Saltvedt, Martin Skancke leder i Klimarisikoutvalget og Cicero-sjef Kristin Halvorsen stiller med innledning og samtale om klimarisiko og grønn omstilling. Det blir en bolk om verdiskapning og arbeidsplasser i marine næringer og flere andre spennende temaer og innledere i løpet av dagen.

Nytt av året er stands der du kan få nyttige tips til hvordan vi kan leve mer miljøvennlig: Naturvernforbundets Holger Schlaupitz stiller med "Miljøvennlige reisetips" og sin togekspertise, matskribent og forfatter Yngve Ekern stiller med "Miljøvennlig mat" og gir vegetartips, du kan få "Miljøvennlig yrkesveiledning" m.m. Velkommen!

Program og påmelding finner du på Broen til framtiden.

Dagen etter, lørdag 23. mars, arrangerer Naturvernforbundet og Natur og Ungdom samlingen "Redd verden der du bor" på Miljøhuset i Oslo. Denne er også gratis. Vi oppfordrer alle til å bli med på begge deler. Påmelding og mer informasjon om "Redd verden der du bor" finner du her.