Broen til framtiden 2021: Stortingsvalget må bli et klimavalg!

Fra 11.02.2021 til 12.02.2021 kl. 23:59

Sted: Klimahuset ved Naturhistorisk og digitalt

2021 blir et skjebneår: Skal vi klare å halvere utslippene våre innen 2030, samtidig som vi gjenreiser oss etter koronapandemien og stanser tap av naturmangfold, er det helt avgjørende at vi får et klimavalg som gir oss effektiv og sosial rettferdig klimapolitikk. En klimapolitikk som skaper grønne arbeidsplasser, som fordeler og som gjør at Norge tar sitt ansvar i den globale dugnaden og bidrar til klimarettferdighet. Vi trenger en grønn omstart etter Stortingsvalget!

Det er på Broen til framtiden at denne omstarten begynner – og temaene som skal prege klimavalget settes på dagsorden. Følg med på Facebook-arrangementet!

På årets konferanse skal miljø- og fagbevegelse, trossamfunn, forskere, bønder og andre igjen møtes for å diskutere:

1. Hvordan få en grønn industri?
  2. Hvordan skape omstilling og klimajobber innenfor havbruk og landbruk over hele landet?
  3. Hvordan kan vi bidra til å oppnå global klimarettferdighet?
  4. Hvorfor er folkelig mobilisering viktig for å få et klimavalg?

På grunn av pandemien, blir årets konferanse delt over to dager og strømmes fra Klimahuset, Oslo. Hvis mulig, vil vi samle et lite publikum på Klimahuset. Ellers oppfordrer vi folk til å samle seg lokalt rundt hele landet, i tråd med smittevernregler, for å følge strømmingen sammen.

Bekreftede innledere: Raymond Johansen (ordfører i Oslo, Ap), Lene Westgaard-Halle (stortingsrepresentant, Høyre), Christopher Beckham (leder, Handel og Kontor Norge), Bård Vegar Solhjell (direktør, Norad), Dagfinn Høybråten (generalsekretær, Kirkens nødhjelp), Ådne Cappelen (forsker, SSB), Marie Sneve Martinussen (nestleder, Rødt), Edel Marie Haukland (leder, KrfU), Cathrine Kinn (nestleder, Norsk Bonde- og Småbrukarlag, Hege Skarrud (leder, Attac Norge) og Hilja (musiker og aktivist). Konferansier blir leder i Norsk Tjenestemannslag (NTL) Kjersti Barsok.

Følg med på Facebook-arrangementet!