Klimahelga: I samme bås (For studenter)

Fra 09.09.2022 til 11.09.2022 kl. 23:59

Sted: Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Ås

Temaet for årets klimahelg (tidligere Klimaseminar for studenter) er landbruk.

MELD DEG PÅ / REGISTER HERE

Vi er alle avhengig av mat for å leve. Befolkningsvekst, klimaendringer, press på naturressurser og stigende råvarepriser de siste årene har satt matsikkerhet høyt på dagsorden – både i Norge og internasjonalt.

Med global oppvarming må vi gjøre tilpasninger for varmere og våtere vær slik at vi evner å sørge for matsikkerhet også i et mer krevende klima. Samtidig må vi også sørge for en mer klimasmart matproduksjon. Denne tilpasningen krever oppdatert kunnskap om landbruk og at mange er med på laget for å få til en bærekraftig omstilling.

Vi håper at du vil lære mer om utfordringene i landbruket, løsningene og hva du som student kan gjøre. Klimahelga er gratis og åpent for alle studenter og andre mellom 19-30 år.

Ikke medlem av Naturvernforbundet eller Natur og Ungdom ennå? Meld deg inn i Naturvernforbundet hvis du er over 25 eller i Natur og Ungdom hvis du er under 25!

Mer praktisk informasjon og endelig program kommer.

MELD DEG PÅ / REGISTER HERE

Har du spørsmål når det gjelder seminaret? Ta kontakt med vår studentsekretær Jannicke Totland på jannicket@nu.no / 95009792.

Finn DIN nærmeste studentgruppe på nu.no/student.