Klimasøksmålet på Salt - Etterfest med ISÁK

Tid: 14.11.2019 kl. 20:00-21:30

Sted: Salt, Oslo

Rettssaken er over, og Klimasøksmål Arktis inviterer til gratiskonsert med ISÁK.

ISÁK er kjent for sine energiske liveopptredener og enorme tilstedeværelse, og trioen har på kort tid opplevd en overveldende etterspørsel. ISÁK har blitt beskrevet som «det heteste navnet i Sápmi» av Riddu Riđđu, ble kåret som vinner av «NRK Urbi» og vunnet «Årets nykommer» under Sámi Music Awards 2018. Høsten 2018 fikk også frontfigur Ella Marie suksess i NRK programmet Stjernekamp.

Ta med venner og familie til Salt for å feire retten vår til et levelig miljø, og alt det arbeidet som har lagt ned av alle som har vært med på å skape Klimasøksmål Arktis.

____________________________________________________

Dette er det et arrangementet i en rekke av arrangement tilknyttet klimasøksmålet. Alle arrangementene våre er på Salt, er gratis, og har ingen aldersgrense.

Har du spørsmål om arrangementene? Kontakt oss på elisea@nu.no

Hva er Klimasøksmål Arktis?
Klimasøksmål Arktis, eller klimasøksmålet, er Norges første klimarettsak. Norske myndigheter vil bore etter olje i Arktis, noe som vil føre til omfattende klimagassutslipp i lang tid framover. Norske miljøorganisasjoner har derfor saksøkt staten for brudd på Grunnlovens miljøparagraf, § 112, som skal sikre vår og framtidige generasjoners rett til et levelig klima. Saken skal opp for Borgarting lagmannsrett 5. november 2019.

Mer info om klimasøkmålet: http://www.xn--klimasksml-95a8t.no/
Støtt Klimasøksmål Arktis: https://www.spleis.no/project/71431, eller vipps til 13960

Hvordan kommer du deg til Salt?
Det tar 5 minutter å gå fra Oslo Sentralstasjon. Følg havnepromenaden i retning mot Vippetangen. Den nærmeste GPS-plasseringen er Langkaia 1.

Her finner du arrangementet på Facebook