Klimasøksmålet på Salt - Hva om vi vinner?

Tid: 05.11.2019 kl. 18:00-20:00

Sted: Salt, Oslo

Andre runde av klimasøksmålet, betegnet som århundrets rettssak, har akkurat startet i Borgarting lagmannsrett. Kom innom Salt for å få med deg siste nytt fra første dag i retten, hvordan norsk oljedebatt har utviklet seg siden Parisavtalen og 2015 og en saklig samtale mellom noen av de politikerne som vil ta Norge ut av oljealderen.

____________________________________________________

Dette er ett arrangementet i en rekke av arrangement tilknyttet klimasøksmålet. Alle arrangementene våre er på Salt, er gratis og har ingen aldersgrense.

Har du spørsmål om arrangementene? Kontakt oss på elisea@nu.no

Hva er Klimasøksmål Arktis?
Klimasøksmål Arktis, eller klimasøksmålet, er Norges første klimarettsak. Norske myndigheter vil bore etter olje i Arktis, noe som vil føre til omfattende klimagassutslipp i lang tid framover. Norske miljøorganisasjoner har derfor saksøkt staten for brudd på Grunnlovens miljøparagraf, § 112, som skal sikre vår og framtidige generasjoners rett til et levelig klima. Saken skal opp for Borgarting lagmannsrett 5. november 2019.

Mer info om klimasøkmålet: http://www.xn--klimasksml-95a8t.no/
Støtt Klimasøksmål Arktis: https://www.spleis.no/project/71431, eller vipps til 13960

Hvordan kommer du deg til Salt?
Det tar 5 minutter å gå fra Oslo Sentralstasjon. Følg havnepromenaden i retning mot Vippetangen. Den nærmeste GPS-plasseringen er Langkaia 1.

Her finner du arrangementet på Facebook