Klimasøksmålet på Salt - Kick-off!

Tid: 04.11.2019 kl. 18:45-21:00

Sted: Salt, Oslo

Se arrangementet på Facebook

Klimasøksmål Arktis skal i lagmannsretten 5.november, og vi arrangerer Kick-off på Salt i Oslo. Kom innom for en strålende start på tidenes rettsak!

Har du aldri hørt om søksmålet og vil lære mer? Er du opptatt av klima og vil støtte en god sak ved å møte opp? Eller vil du bare nyte showet? Alle er velkommen! Gamle og unge!

Ta med en venn, eller ti og nyt standup fra Johan Golden! Videre kan du lære mer om hva som skjedde med klimasøksmålet i tingretten fra karismatiske, livlige og kunnskapsrike jurist, Marius Nordby, før kvelden avsluttes med at du kan møte saksøkerne.

Program:
18.45 Dørene åpner
19.15 Johan Golden - skråblikk på norsk olje- og klimadebatt
19.50 Marius Nordby, jurist - Grunnloven - en dumpingplass for valgflesk og tomme løfter?
20.35 Møt saksøkerne - Bli med på alt fra klimaquiz til fotobooth

Kom gjerne direkte fra Nasjonal Aksjonsdag på Eidsvolls plass, det vi går samlet bort til arrangementet på SALT: https://www.facebook.com/events/2538188619570664/

____________________________________________________

Dette er ett arrangementet i en rekke av arrangement tilknyttet klimasøksmålet. Alle arrangementene våre er på Salt, er gratis og har ingen aldersgrense.

Har du spørsmål om arrangementene? Kontakt oss på elisea@nu.no

Hva er Klimasøksmål Arktis?
Klimasøksmål Arktis, eller klimasøksmålet, er Norges første klimarettsak. Norske myndigheter vil bore etter olje i Arktis, noe som vil føre til omfattende klimagassutslipp i lang tid framover. Norske miljøorganisasjoner har derfor saksøkt staten for brudd på Grunnlovens miljøparagraf, § 112, som skal sikre vår og framtidige generasjoners rett til et levelig klima. Saken skal opp for Borgarting lagmannsrett 5. november 2019.

Mer info om klimasøkmålet: http://www.xn--klimasksml-95a8t.no/
Støtt Klimasøksmål Arktis: https://www.spleis.no/project/71431, eller vipps til 13960

Hvordan kommer du deg til Salt?
Det tar 5 minutter å gå fra Oslo Sentralstasjon. Følg havnepromenaden i retning mot Vippetangen. Den nærmeste GPS-plasseringen er Langkaia 1.