Klimasøksmålet på Salt - Miljødag for store og små

Tid: 10.11.2019 kl. 12:00-16:00

Sted: Salt, Oslo

På Salt denne søndagen blir det innhold for både store og små, der alle kan få mer informasjon om klimasøksmålet. Det blir leker og aktiviteter for barna, og samtaler og påfyll for de voksne.

Dette er et arrangement Klimasøksmål Arktis arrangerer i samarbeid med Småbarnsforeldrenes Klimaaksjon.

Mer informasjon kommer på Facebook

____________________________________________________

Dette er ett arrangementet i en rekke av arrangement tilknyttet klimasøksmålet. Alle arrangementene våre er på Salt, er gratis og har ingen aldersgrense.

Har du spørsmål om arrangementene? Kontakt oss på elisea@nu.no

Hva er Klimasøksmål Arktis?
Klimasøksmål Arktis, eller klimasøksmålet, er Norges første klimarettsak. Norske myndigheter vil bore etter olje i Arktis, noe som vil føre til omfattende klimagassutslipp i lang tid framover. Norske miljøorganisasjoner har derfor saksøkt staten for brudd på Grunnlovens miljøparagraf, § 112, som skal sikre vår og framtidige generasjoners rett til et levelig klima. Saken skal opp for Borgarting lagmannsrett 5. november 2019.

Mer info om klimasøkmålet: http://www.xn--klimasksml-95a8t.no/
Støtt Klimasøksmål Arktis: https://www.spleis.no/project/71431, eller vipps til 13960

Hvordan kommer du deg til Salt?
Det tar 5 minutter å gå fra Oslo Sentralstasjon. Følg havnepromenaden i retning mot Vippetangen. Den nærmeste GPS-plasseringen er Langkaia 1.

Her finner du arrangementet på Facebook