• Nyheter
  • Arrangementer

Lansering av guiden "Miljøvennlige nabolag – et rikere liv med grønne og sosiale møteplasser"

Tid: 26.11.2019

Sted: Myntgata 2, inngang C

Naturvernforbundet og Vellenes Fellesorganisasjon har laget en guide for å hjelpe alle som ønsker å tilrettelegge for miljøvennlige nabolag.

I Norge har vi lang tradisjon for å organisere beboere i nabolag på ulike vis. Velforeninger, borettslag og sameier mfl. påvirker både sitt lokale miljø og klimaet gjennom innkjøp og utvikling av nærmiljøet. I tillegg blir vi ofte påvirket av våre naboer. Er det noen i nærområdet som har elsykler, solcellepanel på taket eller deler og låner av hverandre, er sjansen stor for at naboer følger etter. Naturvernforbundet og Vellenes Fellesorganisasjon har derfor laget en guide for å hjelpe alle som ønsker å tilrettelegge for miljøvennlige nabolag.

Presentasjoner fra Vellenes Fellesorganisasjon, Naturvernforbundet og Cicero senter for klimaforskning skal kaste lys på:

• Hvorfor er velforeninger, borettslag og sameier viktige aktører for å få på plass miljøtiltak i nærmiljøet?
  • Hva kan vi lære av de som allerede har igangsatt miljøvennlige tiltak?
  • Hvilke støtteordninger og samarbeidsmuligheter finnes for å iverksette konkrete tiltak?

Etter presentasjonene åpner vi opp for kommentarer og spørsmål.

Vi byr på lunsj, te og kaffe. Arrangementet er gratis og åpent for alle. Påmelding her: https://tinyurl.com/yg5cd7bl

Arrangementet på facebook

Velkommen til lansering av guiden Miljøvennlige nabolag, som skal inspirere til å iverksette tiltak som både er grønne, lærerike, hyggelige og økonomisk gunstige!

Guiden er utarbeidet med økonomisk støtte fra Bymiljøetaten, Oslo kommune