Plastseminar i Hønefoss

Fra 02.11.2019 kl. 10:00 til 03.11.2019 kl. 16:00

Sted: Scandic Hotel, Kongens Gate 3, 3510 Hønefoss

Naturvernforbundet og fylkeslagene i Buskerud og Vestfold inviterer til plastseminar.

(Illustrasjonsfoto: Eivind Stoud Platou/Handverk)

(Illustrasjonsfoto: Eivind Stoud Platou/Handverk).

Plast og forsøpling er dagsaktuelle temaer. Som materiale har plasten fantastisk gode bruksegenskaper, den er billig, lett og kan i teorien resirkuleres. Men plast har og en rekke problematiske sider, både for helse, miljø og natur. Hvordan skal vi som organisasjon forholde oss til plasten? Vi inviterer til en helg hvor vi viser frem organisasjonens egne prosjekter, diskutere Naturvernforbundets plastpolitikk, bidrar med faglig påfyll og i felleskap ser på hvordan fylkes- og lokallag best mulig kan jobbe med plast og forsøplingsproblematikken.

Praktisk:

Vi starter seminaret klokken 10:30. Det går tog fra Oslo S 08:25 lørdag morgen, toget er fremme i Hønefoss klokken 09:50. Fra togstasjonen er det 8 minutter (650 meter) og gå til hotellet. Vi regner med å være ferdig rundt klokken 12:00 på søndag. Tog fra Hønefoss til Oslo går klokken 13:04 på søndag.

Hvis du lurer på hvordan du skal komme deg til Hønefoss, ta gjerne kontakt med Joakim Gulliksen i Naturvernforbundets sekretariatet for mer informasjon.

Hotell:

Vi har booket dobbeltrom på Scandic Hønefoss, men ønsker man enkeltrom er dette mulig mot et mellomlegg på kr 400.

På lørdagen serveres det lunsj og middag, samt det vil være sosialt samvær på kvelden, Søndag morgen vil det bli servert frokost. I tillegg serveres det kaffe/te og enkel pauseservering under seminaret begge dagene.

Pris:

Overnatting og mat for medlemmer blir dekket av Naturvernforbundet. Fylkes- og lokallagene er i utgangspunktet selv ansvarlig for å dekke utgifter i forbindelse med reise, men om dette er problematisk ta gjerne kontakt med sekretariatet i god tid i forkant for å se på alternative løsninger.

Program:

• Naturvernforbundets plastpolitikk
  • Nasjonale problemstillinger rundt plast og forsøpling.
  • Naturfotograf Kristin Devor stiller ut bilder av landbruksplast i naturen.
  • Naturvernforbundets prosjekter, hvordan jobber sekretariatet med plast.
  • Hva er en plastfri kommune og hvordan jobber kommunene med plast.
  • Hvordan kan lokal og fylkeslag jobbe med plast, både praktisk og politisk.

Detaljert program oppdateres nærmere seminaret!

Påmelding og eventuelle spørsmål sendes til Joakim Gulliksen i sekretariatet på jsg@naturvernforbundet.no evt. 980 05 608