Sitkagran på 1-2-3: Hva er problemet?

Tid: 24.09.2020 kl. 10:30-11:00

Sted: Digitalt seminar - følg med på Facebook

Få en introduksjon til fremmede, skadelige treslag!

Se Facebook-arrangement her!

Fremmede, skadelige arter er et økende problem i norsk natur, og truer naturmangfoldet. En rapport fra 2014 beregnet de samfunnsmessige kostnadene til å være flere milliarder kroner i året. For mange, spesielt langs deler av kysten, er sitkagran en av de mest kjente av disse innførte artene som skaper problemer, både for andre arter, kystlandskap og beite.

I dette webinaret vil vi gi en kort og lettfattelig introduksjon til fremmede, skadelige arter, med fokus på introduserte treslag. Vi vil snakke om hvor de kommer fra, hvordan du kjenner dem igjen, hvorfor de er et problem, og hvordan miljøorganisasjonene jobber med å begrense slike arter.

Presentasjonen tar ca. 20 minutter, og etterpå vil vi svare på spørsmål som stilles i kommentarfeltet.

SLIK FØLGER DU MED:
Live-streamen vil ligge som et innlegg både i dette Facebook-arrangementet, og på Naturvernforbundet sin Facebookside. Det aller letteste er å få en påminnelse, slik: Omtrent to timer før live-sendingen, legger vi ut et innlegg hvor det står at vi snart kommer live. Trykk på "Få påminnelse" eller "Get reminder", da vil du få et varsel/notification når sendingen starter, og du kan trykke direkte på varselet for å få opp livesendingen.

OBS OBS: Noen av webinarene våre blir utsatt for phising-angrep, det vil si at det dukker opp linker til andre sider som er svindel. IKKE klikk på disse linkene, og IKKE gi fra dere kredittkortinformasjon! Webinaret er helt gratis og strømmes direkte på Facebook, uten at du må klikke deg videre til noen nettside. Vi gjør vårt beste for å stoppe disse angrepene og slette linkene fortløpende.