SRN-webinar: Ta vare på naturopplevelsene

Tid: 10.06.2020 kl. 09:00-10:00

Sted: Webinar

Nå skal vi alle på Norgesferie – hvordan tar vi vare på opplevelsene?

Norsk natur forsvinner – bit for bit. Det truer både livsgrunnlaget for en rekke arter og vår mulighet til å oppleve verdifull natur.  Kommunal- og moderniseringsminister Nikolai Astrup vil delta og svare på hvordan regjeringen skal bidra med å stoppe naturtapet.

Webinaret arrangeres av Samarbeidsrådet for naturvernsaker (SRN) som er et samarbeidsforum mellom  Naturvernforbundet, WWF-Norge, Norges Jeger- og Fiskerforbund og Den Norske Turistforening.

De fire organisasjonene vil holde hvert sitt innlegg og komme med konkrete spørsmål og utfordringer til Astrup. Statsråden vil deretter svare på utfordringene.

Ordstyrer: Jon Bjartnes, WWF

9.00-9.10: Innlegg og utfordring til Astrup fra Den norske turistforening (DNT) ved generalsekretær Dag Terje Klarp Solvang

9.10-9.20: Innlegg og utfordring til Astrup fra Norges Jeger- og Fiskerforbund (NJFF) ved fagkonsulent Knut Johan Ruud, NJFF-Buskerud

9.20-9.30: Innlegg og utfordring til Astrup fra Naturvernforbundet ved styreleder Silje Ask Lundberg

9.30-9.40: Innlegg og utfordring til Astrup fra WWF Verdens Naturfond ved generalsekretær Karoline Andaur

9.40-9.50: Innlegg fra Kommunal- og moderniseringsminister Nikolai Astrup og svar på utfordringene fra organisasjonene

9.50-10.00: Spørsmål og kommentarer fra chat og oppsummering

Praktisk informasjon

Du deltar ved å klikke på lenken under. Deltakere vil ikke kunne sees eller høres, men det er mulig å stille spørsmål eller kommentere i chat-funksjonen. Lenken kan åpnes i nettleseren, eller direkte i Teams hvis man har det installert på sin PC. Det kan være en fordel med headset for best mulig lyd.

Delta ved å klikke her! (Lenke til Microsoft Teams)