Sykkelfest for studenter

Tid: 23.08.2018 kl. 12:00-19:00

Sted: Blindern, Oslo

By på din nye favorittsykkel eller fiks din gamle helt gratis? Torsdag 23. august blir det sykkelfest på Blindern med auksjon og gratis sykkelverksted.

Dette skjer under sykkelfesten på Blindern 23. august.

Sykkelauksjon fra kl. 16.15-18.00
80 brukte, men gode, sykler skal auksjoneres bort. Auksjonen består av gamle sykler som er funnet eller gitt bort. Syklene er reparert av OsloKollega, som hjelper folk tilbake i jobb. Fra kl. 12 blir det mulig å se på syklene slik at du kan finne din favoritt før auksjonen begynner.

Sykkelverksted fra kl. 12-19
Naturvernstudentene på UiO stiller med et eget sykkelverksted på plassen, med tilbud om enkle reparasjoner hvor man også selv kan lære å fikse sykkelen. Her kan du bl.a. lappe dekk, sjekke bremser og justere sykkelen. Det vil også være profesjonelle reparatører til stede som hjelper deg slik at sykkelen er i god stand til høsten.

Stands fra kl. 12-19 Prøv deg på el- og transportsykkel, få gratis bysykkelkort, pimp opp sykkelen din, og få nyttige tips og kart til sykkelturen.

Arrangører
UiO, Sykkelprosjektet Oslo kommune, Naturvernforbundet, Naturvernstudentene UiO, SiO