Vintersykkelfesten på Ås

Tid: 12.11.2019 kl. 16:00-20:00

Sted: Vitenparken, Campus Ås

Ta med deg sykkelen og gjør den klar for vinteren! Få gratis sykkelsjekk, kaffe og boller. Kjøp piggdekk på stedet og få hjelp til dekkskift.

Illustrasjonsfoto: NMBU

Illustrasjonsfoto: NMBU.

Facebook: Vintersykkelfesten på Ås

Her får du også inspirasjon og info om hvordan bli en vintersyklist, og gode tips om vedlikehold og mekking av sykkel.

Sykkolog.no og Ås sykkelreparasjon stiller med sykkelservice og hjelp til å skifte til piggdekk. De har også med forskjellig nyttig utstyr til vintersykling. Hvis du vil kjøpe piggdekk på stedet må du melde deg på for at vi skal vite hvor mye utstyr vi skal ha med.

Du kan velge om du vil delta i tidsrommet 16-18 eller 18-20. Hver bolk starter med et inspirasjonsforedrag og praktiske råd og tips om utstyr til vintersykling. Vi gir også gode råd om vedlikehold og hvordan du skifter til piggdekk på din sykkel. Du kan kjøpe piggdekk på stedet (så langt beholdningen rekker, husk å melde deg på!), eller du kan ta med dine egne piggdekk. Du får gratis sykkelsjekk, men vi må ta forbehold om kapasitet. Sykkelreparatørene og Syklistenes Landsforening viser deg hvordan du skifter til piggdekk, og hjelper deg hvis du står fast.

Du må melde deg på denne lenken, og velge hvilket tidspunkt du vil komme, og si fra om du er interessert i å kjøpe piggdekk. Vi anbefaler at du vasker sykkelen din før du kommer, da er det lettere å skifte dekk og gjøre sykkelservice.

Påmelding innen 5. november

Inngang til arrangementet er på baksiden av Vitenparken.

Det er NMBU, Ås kommune, Naturvernforbundet, Naturvernstudentene NMBU og Syklistenes Landsforening Ås som står bak arrangementet. Arrangementet er støttet av Akershus fylkeskommune.

Detaljer om opplegget/Program:

16.00: Inspirasjonsforedrag om vintersykling

16.10: Tips om vedlikehold av sykkel på vinter, og gjennomgang av hvordan du legger om til piggdekk v/ Daniel, Ås sykkelreparasjon.

Ca. kl. 16.20-18: Sykkelservice, dekkskift, og salg av utstyr, kaffe og boller. Det organiseres to poster, en med veiledning og hjelp til dekkskift og en med gratis sykkelsjekk.

Det samme programmet kjøres på nytt fra kl 18-20. Du må velge en av bolkene, 16-18 eller 18-20.