Bli sponsorbedrift

Vi i NOA jobber for å bevare natur og biologisk mangfold i Oslo og Akershus, og det er gjennom støtte fra lokalbefolkningen at vi kan fortsette arbeidet. Ved å bli sponsorbedrift støtter din bedrift vårt arbeid for et grønnere fylke!

Som sponsorbedrift støtter dere fortrinnsvis NOA over flere år, men det er også anledning til å bidra med et engangsbeløp.

Ved å bli sponsorbedrift bidrar dere til å

• Følge opp en grønn og bærekraftig politikk i Marka, byen og fjorden
  • Bevare biologisk mangfold og rekreasjonsmuligheter i strandsonen
  • Bevare og reetablere det biologiske mangfoldet i Oslo og Viken
  • Verne gamle og biologisk viktige skogsområder i Marka
  • Verne grønne lunger i byen
  • Ivareta kulturlandskap

Når dere bli sponsorbedrift får dere:

• Invitasjon til to årlige seminarer
  • Tilbud om guidede bedriftsturer
  • Konsulenttjenester for bedrifter som ønsker å igangsette miljøvennlige tiltak
  • Fire utgaver av vårt medlemsblad Grevlingen
  • En "takk for støtten"-gaveplakat

Her kan du lese mer om NOAs aktuelle prosjekter for 2020

Bli sponsorbedrift nå - trykk her!

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.12.2020

Velkommen til årsmøte i NOA

Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirer. Det er enkel servering. Etter årsmøtet blir det et foredrag.

44758697_2173111959683060_100515441750835200_o

Område for tiurleik beskyttet etter naturmangfoldsloven

04.03.2019 | Sist oppdatert: 13.11.2019

I april 2017 ble det gitt tillatelse til å bygge sommerbilvei i Sigdal kommune, en vei som ville berørt et av landets største områder for tiurleik og også viktige dag- og oppvekstområder for arten. Naturvernforbundet påklaget vedtaket november samme år. I mars 2019 ble klagen tatt til følge av Fylkesmannen i Oslo og Viken som fant at saken ikke var tilstrekkelig opplyst og at kommunen ikke hadde oppfylt utredningsplikten. Dermed ble tillatelsen trukket tilbake.

Søndre sandås

NOA på ny adresse

I oktober flyttet NOA endelig til Søndre Sandås på Sognsvann: Her holder vi åpnet kontor mandag -torsdag 10-14. Vi har mye aktivitet utenfor kontoret i høst og vi er litt færre på kontoret frem til jul, så fint om du ringer først, om du har tenkt deg innom. Vårt telefonnummer er fortsatt: 22383520.

Oslos nye Marka-plan

Restaurering, plukkhogst og sammenhengende villmark står på programmet i Oslos nye Mark-plan. Byrådet har hørt på Naturvernforbundets innspill og vi har fått gjennomslag for både behovet for større områder med gammelskog og et mer skogvennlig skogbruk med plukk hogst og vekt på opplevelsesverdier. Skogsbyråd Lan Maria Berg (MDG)fremhever at: "Mange reagerer på det visuelle ved flate- og snauhogst. Det er fordi folk er glade i skauen og forventer å møte en opplevelse av skog."