Bli sponsorbedrift

Vi i NOA jobber for å bevare natur og biologisk mangfold i Oslo og Akershus, og det er gjennom støtte fra lokalbefolkningen at vi kan fortsette arbeidet. Ved å bli sponsorbedrift støtter din bedrift vårt arbeid for et grønnere fylke!

Som sponsorbedrift støtter dere fortrinnsvis NOA over flere år, men det er også anledning til å bidra med et engangsbeløp.

Ved å bli sponsorbedrift bidrar dere til å

• Følge opp en grønn og bærekraftig politikk i Marka, byen og fjorden
  • Bevare biologisk mangfold og rekreasjonsmuligheter i strandsonen
  • Bevare og reetablere det biologiske mangfoldet i Oslo og Viken
  • Verne gamle og biologisk viktige skogsområder i Marka
  • Verne grønne lunger i byen
  • Ivareta kulturlandskap

Når dere bli sponsorbedrift får dere:

• Invitasjon til to årlige seminarer
  • Tilbud om guidede bedriftsturer
  • Konsulenttjenester for bedrifter som ønsker å igangsette miljøvennlige tiltak
  • Fire utgaver av vårt medlemsblad Grevlingen
  • En "takk for støtten"-gaveplakat

Her kan du lese mer om NOAs aktuelle prosjekter for 2020

Bli sponsorbedrift nå - trykk her!

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.12.2020

DSC04074

Oslomarka drives hardest i landet - Løvenskiold sier blankt nei til mer verning.

Bare 14 prosent av Oslomarka er spart for flatehugst. Naturvernforbundet vil verne mer. Løvenskiold sier blankt nei. Løvenskiold-Vækerø, Nordmarkas største private skogeier, ga i sommer beskjed til Fylkesmannen at selskapet har vernet nok, og avslutter den frivillige verneprosessen. Fordi Regjeringen har bestemt at alt skogvern i Norge nå skal være frivillig betyr dette at verneprosessen har stoppet opp

NOA kalender 2019 forside skjerm

Markakalenderen 2019

Årets sikre julegave: Markakalenderen 2019. Tolv nye bilder av Marka- tolv nye turforslag. Følg stien, eller gå din egen vei. Stedene er mange, utsikten er vid, fargene er vakre - i Marka.

Brekke

BYUTVIKLING I OSLO

Byrådet har kommet med forslag til ny samfunnsdel til kommuneplanen. Den styrer utviklingen for byen i årene som kommer. Her kan du les NOAs innspill i saken.

Copy 1 red-03553

Sidesprang i Østmarka 23. september.

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, Naturvernforbundet Oslo Sør og Østmarkas venner sto bak arrangementet. Det var merket opp en rute gjennom trolsk skog fra Sarabråten til Kroktjern.

Kart sognsvann

LYST PÅ ET AKTIVT MILJØ?

Er du ny i Oslo eller bare har lyst til å bli kjent med et trivelig miljø her i hovedstaden? Er du opptatt av natur og kultur? Har du lyst til å bli kjent i Marka – eller bare treffe likesinnede i et hyggelig miljø?

ÅpenStall

Sommerfest på Frønsvollen

Grunnet høy skogbrannfare blir det ikke grilling på Frønsvollen i år. Alle oppfordres til å ta med en rett til et koldtbord. Dørene på stallen er åpne fra kl. 18.00. Gjør deg klar for en vakker sommernatt i skogen. Det finnes ca. 15 sengeplasser, men vollen er det rikelig med gode plasser for den som vil ligge ute. Utpå kvelden blir det også Frønsvollsmesterskap i hesteskokasting. Ellers er det kort vei tilbake til Frognerseteren eller ned til Sognsvann.