Innlegg:

Høyres retrett.

29.04.2019

Nyheten om at Høyre har gjort helomvending i spørsmålet om bypakka slo ned som ei bombe i Drammen.Mye tyder på at valgtaktiske hensyn har vært avgjørende for beslutningen. Det er ikke mer enn et år siden at Høyre og Ap. sto saman på pressekonferanse og var strålende fornøyd, fordi de var blitt enige om den dyreste pakkevarianten - til 14,4 mrd.: Alternativet til bypakke og bommer er kø, kork og kaos, var budskapet den gang. Nå er alt dette glemt. Neste valg og politiske taburetter ser ut til å være viktigere. Nå begynner Krf og Ap også å lure på om de tør å stå på vedtaket.

Selje i blomst

Hogst av selje i Drammen

05.04.2019 | Sist oppdatert: 07.04.2019

Under rydding langs stier og løyper i skogsområder nær byen har det blitt fjernet mange seljer.

Innlegg:

Etter oljealderen.

03.04.2019

Kjell Nilsen har eit innlegg i DT onsdag 27.mars der han går gjennom ein del fakta om klima. Kildene er BP, Rystad Energi, og Jon Hustad. Nilsen sin konklusjon er at norske utslepp er så små at det ikkje har betydning for klimaet uansett. Det er Kina og India som er problemet.

Medhald i Miljøklagenemda

25.03.2019 | Sist oppdatert: 25.03.2019

Naturvernforbundet I Buskerud fekk medhald i Miljøklagenemda om at Viken skog pliktar å utlevere informasjon om faglige begrunnelsar ang. utvelgelesesprosessen knytta til nøkkelbiotopar.