BioFokus med ny rapport

25.06.2019 | Sist oppdatert: 25.06.2019

"Skogbruket fanger bare opp 1/7 – altså 14 prosent – av skogsarealet uavhengige biologer avgrenser som særs viktig for bevaring av naturmangfoldet."

Klage på vedtak om dronebruk for tilsyn med dyr på beite

13.05.2019 | Sist oppdatert: 13.05.2019

Innlegg:

Høyres retrett.

29.04.2019

Nyheten om at Høyre har gjort helomvending i spørsmålet om bypakka slo ned som ei bombe i Drammen.Mye tyder på at valgtaktiske hensyn har vært avgjørende for beslutningen. Det er ikke mer enn et år siden at Høyre og Ap. sto saman på pressekonferanse og var strålende fornøyd, fordi de var blitt enige om den dyreste pakkevarianten - til 14,4 mrd.: Alternativet til bypakke og bommer er kø, kork og kaos, var budskapet den gang. Nå er alt dette glemt. Neste valg og politiske taburetter ser ut til å være viktigere. Nå begynner Krf og Ap også å lure på om de tør å stå på vedtaket.