Du er her:

  • Om oss
  • Aktiv
  • Jeg skal lede og sette opp et digitalt møte

Jeg skal lede og sette opp et digitalt møte

Digitale møter fungerer på mange måter likt som fysiske, men det krever litt mer av deg som skal være fasilitator og møteleder. Her finner du en gjennomgang av hvordan du setter opp møtet, pluss noen tips til hvordan det best kan gjennomføres. Vi anbefaler og laste ned zoom til din datamaskin, instruksene under baserer seg på det nedlastede programmet. Det kan lastes ned her: https://zoom.us/download

1.

Logg deg inn med brukernavnet og passordet du har fått tilsendt. (Hvis du ikke har gjort det ennå, må du opprette en profil) 

 

2.

 

Velg Meetings i venstremenyen.

 

3.Image

Du kan her sette opp og kalle inn til et digitalt møte. Velg Schedule

 

4.Image

Velg navn, tidspunkt og varighet for møtet ditt.
For enkelhets skyld anbefaler vi å ikke bruke passord. 
Når du er fornøyd lagrer du informasjonsen nederst.

5.Image

Kopier linken under "Join zoom meeting" 
Kall inn til møte

 

6.Image

Når møtet er laget kan du finne dine planlagte møter og starte de under fanen "meetings" 
 


Noen tips til digitale møter:

  • Skriv inn fullt navn
  • Mute når du ikke snakker
  • Dersom lyden ikke fungerer kan du velge en annen lydkilde ved siden av mute-knappen. Image
  • Lær deg å bruke «raise hand» funksjon, og husk å ta ned hånden igjen.
  • Vink gjerne litt med begge hendene om du er enig med den som snakker.
  • Bruk gjerne chat til å spørre spørsmål og å sende linker og filer
  • Hvis videoen ikke starter, skru av og på noen ganger.
  • På www.zoom.com kan du logge inn og aktivere ulike funksjoner, for eksempel avstemninger (nonverbal feedback) 
  • på www.zoom.com/support kan du få hjelp til å løse mange problemer. 
  • ta kontakt på organisasjon@naturvernforbundet dersom du trenger hjelp. 

 

Artikkelen ble sist oppdatert: 15.09.2020