Repparfjord gruver, Kvalsund, var i drift 1970-78

Repparfjord gruver, Kvalsund. Foto: Svein Lund

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

SAK 1    Valg av møteleder, referent og protokollunderskrivere

SAK  2   Godkjenning av innkalling, dagsorden og saker til eventuelt

SAK  3   Årsmelding

SAK  4   Forslag til aktivitetsplan

SAK  5   Regnskap og budsjett

SAK  6   Valg

SAK  7   Eventuelt og innmeldte saker

Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

For styret, Hammerfest 9 jan 2018

Annie Henriksen

Artikkelen ble sist oppdatert: 29.01.2018

Bidjodagbrotvatn

Bisset Arctic Minerals! Stopp Arctic Minerals!

Fas muitala Arctic Minerals "erenoamáš gávdnosiid" birra Biedjovákkis, ja áigu álggahit ruvkke fas. Igjen melder Arctic Minerals om "eksepsjonelle funn" i Biedjovággi, og vil starte ny prosess fram mot gjenåpning av gruva. Innlegg fra Naturvernforbundets lokallag Ávjovárri (norsk tekst nederst)

Klesbyttedag Hammerfest 2022_1

Den store klesbyttedagen 2022

30.03.2022 | Sist oppdatert: 31.03.2022

Vi deler rapport fra lokallaget Naturvernforbundet i Vest-Finnmark, som arrangerte klesbyttedag i samarbeid med Hammerfest Husflidslag.

Lokallaksledere_annie_pier kopi_bb

Vil Vest-Finnmark-rådet ha fri naturrasering?

Tre av Naturvernforbundets lokallagsledere i Finnmark stiller spørsmålet som svar på ordførere i Vest-Finnmark sitt avisinnlegg "grensen er nådd". De spør også om olje, gass, gruver, oppdrett og kraftproduksjon er det eneste ordførerne ønsker som næringsutvikling i Finnmark.