Lofoten, Svolvær, Folkefest, Naturvernforbundet, sommer

God stemning på Folkefest i Lofoten.

Bli med på Folkefest i Lofoten!

Sammen med Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja og Natur og Ungdom inviterer vi til Folkefest lørdag 5. august i Svolvær. Sammen skal vi vise hvor stor og bred den folkelige motstanden mot oljevirksomhet utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja er, og vi håper du blir med!

På Svolvær torg denne dagen kan du oppleve partilederdebatt om et oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja, konsert med Halvdan Sivertsen, og du kan smake på noen av de fantastiske råvarene fra regionen i de lokale salgsbodene. I Svolvær vil det være program på torget fra 10 – 17.00 denne dagen, etterfulgt av bokbad og kulturelle innslag over en øl på Arbeideren i Kabelvåg fra 19.00.

Fordi vi håper flest mulig legger ferien sin til Lofoten denne helgen, vil det også være mulig å delta på et faglig og kulturelt opplegg fredag 4. august i Kabelvåg. Her vil det være faglige innledninger og et kulturelt innslag med NUORTA, og på søndag inviterer vi til aktiviteter i fjæra og på fjell for store og små.

Ettersom Lofoten er et svært attraktivt reisemål om sommeren, er det smart å booke seg overnatting og reise allerede nå.

Reise til Lofoten

Tenk at ferien begynner med turen! Det er gode båtforbindelser fra Lofoten til Bodø, enten via ferje, hurtigbåt eller hurtigrute. Vi anbefaler å reise på miljøvennlig vis til Lofoten, og ettersom toget stoppet i Bodø er det fullt mulig å komme seg til Lofoten, uten å fly, fra store deler av landet. Hurtigruten er også et godt reisealternativ, særlig for de uten tog, og både nordgående og sørgående hurtigrute ankommer Svolvær hver kveld.

For å reservere plass på ferja fra Bodø – Moskenes, eller hurtigbåten fra Bodø – Svolvær: http://booking.torghatten-nord.no/

Overnatting i Lofoten

Det er en rekke hoteller i Lofoten. I tillegg er det gode muligheter for telting, eller leie av campingsteder. De nærmeste campingplassene til Svolvær er:

Kabelvåg Feriehus og Camping: http://www.kabelvag.com/nb/

Lofoten Feriesenter: http://www.lofoten-feriesenter.no/

Lofotenferie(camping, vandrehjem og rorbuer): http://www.lofotferie.no/nb/om-lofotferie

For spørsmål eller mer informasjon, kontakt

Organisasjonssekretær i Folkeaksjonen:
Kjersti Hellesøy