Sammen kan vi stoppe verdens nordligste oljefelt

Equinor vil bygge oljefeltet Wisting i Barentshavet, nær iskanten og midt i det sårbare dyrelivet i Arktis. Wisting vil alene slippe ut fire ganger Norges årlige samlede klimagassutslipp. Samtidig skal oljeplattformen drives med strøm fra fastlands-Norge og beslaglegge den verdifulle, rene krafta vår.

Sammen klarte vi å redde Lofoten, Vesterålen og Senja mot oljeboring. Vi klarte å stanse utdeling av flere oljeblokker gjennom 26.konsesjonsrunde. Nå står slaget om oljefeltet Wisting, og vi trenger DIN hjelp for å klare å legge nok press på regjeringen!

Første mulighet for å stanse oljefeltet Wisting er statsbudsjettet som skal legges frem i oktober.

LES MER: Klimabomben Wisting

DETTE KAN DU GJØRE

Bli med på postkort-kampanje mot Wisting

Vi samler inn postkort med underskrifter mot oljefeltet Wisting! Postkortene kan deles ut på stands eller arrangementer og porto er betalt. De passer perfekt for å starte en samtale om hvorfor vi må stanse Wisting og hvordan vi kan klare det.  Og signer veldig gjerne vår digitale postkort-kampanje her!

Hjelp oss å spre ordet

Jo flere som får vite om oljefeltet Wisting, jo flere vil bli med oss i kampen. Du kan hjelpe oss å spre informasjon gjennom å dele poster i sosiale medier eller sende innlegg til lokalavisen. I tillegg til at du kan få tilsendt mye fra oss, må du gjerne reposte det vi publiserer i våre kanaler på sosiale medier. Følg oss gjerne på facebookinstagram og twitter!

Bli med på nasjonal aksjonsdag!

Lørdag 29.oktober blir det markering over hele landet mot oljefeltet Wisting i samarbeid med Natur og Ungdom og flere andre organisasjoner. Vi bidrar med pengestøtte og hjelp til alle som ønsker å lage en markering.

Send oss en epost!

Ønsker du å få tilsendt postkort, delebilder til sosiale medier eller å bli med på nasjonal aksjonsdag? Send en epost til fagrådgiver Helga Lerkelund, hl@naturvernforbundet.no.

Håper å høre fra deg!

Artikkelen ble sist oppdatert: 06.09.2022