Besøke BIR, Foto: Mona Maria Løberg

Foto: Mona Maria Løberg.

Følg med på det som skjer i Hordaland

Her finner du en oversikt over våre kalendere, Facebooksider og nyhetsbrev.

Sendes ut omtrent en gang i måneden.
Les om kommende aktiviteter og noen av sakene vi jobber med. Meld deg på her:

Subscribe to our mailing list

Åpne møteplasser
Naturlig onsdag er en faglig møteplass hvor vi kan lære mer om natur, miljø og smarte løsninger. Møtene er gratis og åpne for alle.

Av og til inviterer vi til åpne medlemsmøter, som annonseres på Facebook og på nettsiden vår. Der inviteres fagpersoner inn for å snakke om ulike temaer.

Naturglede Hordaland inviterer store og små ut på tur. Turene er gratis å være med på og reiseutgifter refunderes. Sammen med eksperter på natur drar vi ut for å få bedre kjennskap til f.eks sopp, elvemusling eller norsk regnskog. Av og til serveres det mat.

Sosiale medier
Fylkeslaget: Hordaland
LokallageneAskøy | Kvam | Kvinnherad | Nordhordland | Voss
Studentlaget: Bergen
Natur og ungdom: Hordaland
Miljøagentene: Askøy | Bergendal gård | Kringlebotn | Sotra

Vi er også på Instagram og YouTube.

Kalendere
De fleste av aktivitetene våre legges i den blå kalenderen på denne nettsiden, og i Facebook-kalenderen vår.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.

Naturen på Lygra_av Mona Maria Løberg

Bli med på helgetur til vakre Lygra 5.-7. april!

22.03.2019

Tradisjonen tru inviterer Naturvernforbundet Hordaland til ei sosial, hyggeleg, lærerik og inspirerande helg på idylliske Lygra i Nordhordaland. Dette har vore ein knallsuksess tidlegare år, og me ser fram til triveleg samvær på koselege Lygra Gjestegard også i år! Dette er eit fint høve for både nye og gamle frivillige til å verta betre kjent - både med kvarandre og aktuelle saker, samt å læra nye triks for å vinna miljøkampar. Ikkje minst kan me lova godt selskap, god mat, underhaldning og turar i vakker kystlynghei.