Besøke BIR, Foto: Mona Maria Løberg

Foto: Mona Maria Løberg.

Følg med på det som skjer i Hordaland

Her finner du en oversikt over våre kalendere, Facebooksider og nyhetsbrev.

Sendes ut omtrent en gang i måneden.
Les om kommende aktiviteter og noen av sakene vi jobber med. Meld deg på her:

Subscribe to our mailing list

Åpne møteplasser
Naturlig onsdag er en faglig møteplass hvor vi kan lære mer om natur, miljø og smarte løsninger. Møtene er gratis og åpne for alle.

Av og til inviterer vi til åpne medlemsmøter, som annonseres på Facebook og på nettsiden vår. Der inviteres fagpersoner inn for å snakke om ulike temaer.

Naturglede Hordaland inviterer store og små ut på tur. Turene er gratis å være med på og reiseutgifter refunderes. Sammen med eksperter på natur drar vi ut for å få bedre kjennskap til f.eks sopp, elvemusling eller norsk regnskog. Av og til serveres det mat.

Sosiale medier
Fylkeslaget: Hordaland
LokallageneAskøy | Kvam | Kvinnherad | Nordhordland | Voss
Studentlaget: Bergen
Natur og ungdom: Hordaland
Miljøagentene: Askøy | Bergendal gård | Kringlebotn | Sotra

Vi er også på Instagram og YouTube.

Kalendere
De fleste av aktivitetene våre legges i den blå kalenderen på denne nettsiden, og i Facebook-kalenderen vår.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.