Hva skjer?

Vil du bli med på dugnader eller seminarer? Følg med!

Nyhetsbrev
Sendes ut omtrent en gang i måneden. Les om kommende aktiviteter og noen av sakene vi jobber med. Meld deg på her:

Dugnader
Gjennom året arrangerer vi frivillige til å bidra på opprydningsaksjoner og fjerning av fremmede arter.

Naturlig onsdag
En faglig møteplass hvor vi kan lære mer om natur, miljø og smarte løsninger. Møtene er gratis og åpne for alle.

Medlemsmøter
Med ujevne mellomrom inviterer vi medlemmer til å delta på møter hvor fagpersoner kommer for å snakke om ulike temaer.

Sosiale medier

Lokallagene:

Miljøagentene:

@naturvernforbundetHordaland

@naturvernforbundet_hordaland
@plastjakten

Artikkelen ble sist oppdatert: 16.04.2020

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.