Hva skjer?

Vil du bli med på dugnader eller seminarer? Følg med!

Nyhetsbrev
Sendes ut omtrent en gang i måneden. Les om kommende aktiviteter og noen av sakene vi jobber med. Meld deg på her:

Dugnader
Gjennom året arrangerer vi frivillige til å bidra på opprydningsaksjoner og fjerning av fremmede arter.

Naturlig onsdag
En faglig møteplass hvor vi kan lære mer om natur, miljø og smarte løsninger. Møtene er gratis og åpne for alle.

Medlemsmøter
Med ujevne mellomrom inviterer vi medlemmer til å delta på møter hvor fagpersoner kommer for å snakke om ulike temaer.

Sosiale medier

Lokallagene:

Miljøagentene:

@naturvernforbundetHordaland

@naturvernforbundet_hordaland
@plastjakten

Artikkelen ble sist oppdatert: 16.04.2020

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.